Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na svilušky

12. Duben 2020

Jak na svilušky | návod jak se zbavit svilušek. Na plodové zelenině, jakou jsou například papriky, se ve sklenících nebo pařeništích vyskytují svilušky. Svilušky jsou mikroskopičtí roztoči, kteří vytváří šedorezavý povlak a pavučinky na spodní straně listů plodové zeleniny. Tito škůdci listy vysávají a způsobují jejich žloutnutí. Svilušek se zbavíte tím, že rostliny ošetříte akaricidním přípravkem formou postřiku, který aplikujete jak na vrchní tak spodní část listů. K postřiku přidejte také smáčedlo. Postřik aplikujte 3x a to v rozmezí 3-7 dnů.

Tipy

Na svilušky můžete použít tyto konkrétní chemické prostředky: AGRION DELTA, BIOOL, CASCADE 5 EC, DECIS EW 50, DECIS FLOW 2,5, DECIS MEGA, OMITE 30 W, OMITE 570 EW, TALSTAR 10 EC, VERTIMEC 1.8 EC.

Všechny uvedené přípravky musíte aplikovat na celou rostlinu. Do postřiku aplikujte smáčedlo Silwet. Postřik aplikujte 3x a to v rozmezí 3-7 dnů.

Varování

Svilušky jsou vysoce rezistentní a dokáží se rychle adaptovat. Jsou schopny rychle výtvářet klony, které jsou vůči přípravkům odolné. Z tohoto důvodu střídejte více druhů přípravků.

Klíčová slova: škůdci na zahradě škudci
Autor: redakce
Hodnocení

Diskuze k videu

Další zajímavé články

Jak pěstovat černý kořen
Jak pěstovat echinaceu