Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na velikonoční vajíčka zdobená korálky

Nápadů na velikonoční dekorace není nikdy dost. Vajíčka zdobená korálky jsou jednoduchá a přitom velmi efektní. Je jen a jen na vás, jakou barevnou kombinaci zvolíte, protože barev a odstínů je na korálkovém trhu takřka nekonečné množství.

Co je potřeba

  • vajíčka (polystyrenová nebo vyfouknutá)
  • tekuté lepidlo (já používám herkules)
  • vteřinové lepidlo
  • štětec
  • špejli
  • korálky
  • nit
1

Vajíčko omotávané korálkovou nití

Korálky navlékneme na nit. Korálky volíme velmi drobné a nit přizpůsobíme jejich barvě. Bílé korálky na černé niti nejsou moc dobrý nápad, lepení totiž úplně všechno neschová. Na jedno vajíčko velikosti M budeme potřebovat cca 150 cm korálkové šňůry. Navlékněte ale raději delší. Stříhat můžete vždycky, naopak dolepování bude vidět. Konec šňůry přichytíme na konci vajíčka vteřinovým lepidlem. Můžete použít i klasické lepidlo, ale trvá dlouho, než zaschne a nemusí držet úplně nejlépe. Přece jen konec šňůry je třeba různě ohnout. Nyní namotáváme korálky. Lepidlem natíráme vajíčko (použijeme větší vrstvu) a do ní špejlí vtlačujeme korálky. Není to těžké, jen je nutné stále hlídat, jestli se vám korálky někde nerozjíždí od sebe. Na konci vajíčka přebytečný konec šňůrky odstřihnete a zbylý konec opatrně domotáme až ke špičce. Jestliže máte vyfouknuté vajíčko a zbyl vám jen malý kousek šňůrky, jednoduše ho vtlačte dovnitř a zakápněte lepidlem. Nechte zaschnout a je hotovo.

2

Vajíčka zdobená kytičkami z korálků

Jestliže umíte vyrábět nejrůznější kytičky a pásky z korálků, máte vyhráno. K nazdobení vajíčka jich totiž stačí jen malé množství a celý výsledek hned vypadá slavnostně. Zdobte bílá vajíčka nebo ta, která jste předem natřeli akrylovou barvou.

3

Když zbudou korálky...

Tato technika je velmi jednoduchá hlavně pro děti. Posbírejte všechny zbytky korálků, které doma najdete a vložte je do misky. Vajíčko pak natřete lepidlem a v korálcích ho vyválejte. Jde to lépe, pokud ho navléknete na špejli, na obou koncích zajistíte kouskem plastelíny a korálky ho posypáváte. Místo korálků můžete použít třeba obarvený písek. Vypadá to stejně efektně.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit vajíčko z nití
Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem
Jak si udělat velikonoční dekorace