Přejít k hlavnímu obsahu

Jak najít písničku, když neznáme její název ani jméno autora | rady a tipy

19. Listopad 2019

Jak najít písničku, když neznáme její název ani jméno autora | rady a tipy. Slyšíte hrát písničku, připadá vám povědomá, ale absolutně nejste schopni vybavit si, jak se jmenuje nebo kdo ji zpívá. Přitom byste rádi znali jejího interpreta, abyste si ji mohli poslechnout častěji. Nebo se nám zalíbí melodie, kterou zaslechneme v reklamě, ale nevíme o ní nic. Jak najít písničku, když neznáme její název ani kapelu, která ji hraje?

Co je potřeba

chytrý telefon

1

Majitelé chytrých telefonů to mají relativně snadné. Existují vyhledávací aplikace, kterým stačí „naposlouchat“ kousek skladby a pohotově na displeji zobrazí potřebné údaje. K nejznámějším a nejoblíbenějším patří Shazam. Tato funkce pracuje na mobilních platformách systémů Android a iOS, je zdarma a pracuje velice rychle. Je dobré odstranit nevhodné zvuky, aby aplikace rozpoznala výhradně to, co má identifikovat. Poradí si s písněmi přehrávanými v televizi i rádiu nebo s reprodukovanou hudbou.

2

Pravda je, že je Shazam zatím mnohem spolehlivější ve vyhledávání zahraniční hudby. U té tuzemské někdy selže, zejména když se jedná o ne příliš známou skladbu nebo interpreta. Celkově vzato je ale vyhledávací rejstřík velmi bohatý.

3

Další mobilní aplikace SoundHound si dobře rozumí i s BlackBerry OS. Pokud písničku zrovna nikde nehrají, ale vy si melodii pamatujete, můžete ji zanotovat. Když vaše broukání nebude falešné, měl by ji tento hlasový asistent dobře rozpoznat a určit, o jakou skladbu jde.

4

Velmi zajímavá je i webová aplikace TuneFind. Ta vám pomůže v případě, že jste se zamilovali do filmové hudby, ale ať hledáte, jak chcete, nikde podrobnosti nenajdete. Stačí zadat anglicky název filmu, případně dílu, jde-li o seriál, a máte vyhráno! Na tomto webu by se vám měly zobrazit veškeré potřebné informace v podobě seznamu písní a melodií, které ve filmu zazněly.

5

Také aplikace TvSpoty může být v tomto ohledu nápomocna, zejména když se chcete dopátrat, jaká písnička hraje ve vaší oblíbené reklamě.

6

Pokud díky těmto aplikacím a webům nenajdete, co potřebujete, nezoufejte. Díky hudebním fanouškům se databáze písní, skladeb a hudby rozvíjí velice rychle.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vysušit knihu
Jak si zjednodušit nákupy | rady a tipy
Jak si správně stříhat nehty
Jak zlepšit spánek | rady a tipy