1

Životopis posílejte mailem. Dopisy se dnes již nevyužívají. Pokud odešlete do společnosti dopis, dotyčný nadobude dojem, že nevyužíváte moderní prostředky komunikace a nepracujete s počítačem, což je v dnešní době mínus. Také mail je mnohem rychlejší než odeslání dopisu.

2

Forma životopisu. Životopis by měl být přehledný, strukturovaný, obsah cca. 1-2 normostrany. Nejčastěji se píše ve formátu s příponou .doc, .rtf, méně často v.pdf. Na internetu najdete spoustu odkazů s formulářem, do kterého stačí vepsat informace o Vás. Můžete je využít, nebo si vytvořit svůj vlastní.

3

Úvodní informace v CV. Životopis by měl obsahovat na začátku jméno, adresu, telefonické a mailové spojení. Často se uvádí i datum narození, rodinný stav, děti nebo občanství, ale pokud nechcete, nemusíte je do CV psát.

4

Vzdělání a zaměstnání se píší tzv. obráceně. To znamená, že nahoře uvedete poslední zaměstnání a v kolonce školy nejvyšší dosažené vzdělání. K zaměstnání napište, co bylo Vaší náplní práce, dobré je víc se rozepsat u posledních 2 zaměstnavatelů. Někdy se uvádí i absolvované kurzy a školení. Pokud jste absolvent, popište podrobně brigády a stáže, které máte za sebou.

5

Závěr životopisu. Na konec životopisu se uvádějí dovednosti (PC, programy), jazyky a zájmy.

6

Dělejte si poznámky, kam CV odesíláte. Budete mít přehled, na jaké pozice jste již reagovali a jestli se Vám daná firma ozvala.

7

Životopis a “lhaní“. Často se stává, že odpovídáme na pozici, kde firma vyžaduje angličtinu. Ta naše znalost není nic moc, ale když chtějí komunikativní, napíšeme do CV: AJ-komunikativně. Není to přímo lhaní, jenom přikrášlení našich dovedností. Pak se ale může stát, že na pohovoru na nás zaměstnavatel promluví skutečně anglicky a bude chtít vědět kde jste trávil svoji poslední dovolenou. Snažte se uvádět pravdivé údaje. Samozřejmě je možné životopis „upravovat“ tak, aby víc odpovídal na danou pozici. Např. hledám práci v oblasti informačních technologií. Narazím na dvě nabídky: jedna firma hledá někoho se znalostí SAP a druhá firma se znalostí ORACLE. Já mám obě zkušenosti a obě nabídky jsou pro mě zajímavé. V tomto případě mohu v CV pro jednoho zaměstnavatele zdůraznit víc zkušenosti se SAP, pro druhého ORACLE.

Tipy

Nikdy neposílejte životopis v hromadném mailu na vícero zaměstnavatelů. Nepůsobí to profesionálně, spíše zoufale. Také si dávejte pozor, z jaké adresy mail posíláte. Není vhodné posílat CV z pracovního mailu, pokud jste pořád zaměstnancem a nikdo moc netuší, že hledáte novou práci. Také soukromé mailové adresy: jajaapaja@neconeco.cz nebo beruska.teckovana@neconeco.cz jsou sice milé, ale nejsou až tak vhodné.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (8 votes)