Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odstranit rozlitou rtuť

29. Duben 2019

I když rtuť patří mezi kovy, je tekutá i za normální teploty, ale není vlhká. Nelze ji sebrat, vytřít nebo zamést, aniž by se nerozdělila do nesčetných kuliček. I když jsou již rtuťové těploměry zakázané, jsou přesnější než jiné, a proto se dosud v domácnostech nejčastěji rtuť najde právě  v teploměrech. Pokud se teploměr rozbije, je někdy těžké tekutý kov odstranit.

1

Rozlije-li se rtuť na koberec, je možné ji smést, ale na koberci pravděpodobně zůstanou stříbřité stopy. Nezkoušejte ji vyluxovat, v teple se rychle odpařuje a páry rtuti patří mezi vysoce jedovaté látky.

2

Na rovném povrchu zkuste pod kuličky rtuti vsunout tenký tuhý papír. Kuličky rtuti se rychle pospojují dohromady a vzniklou velkou kapku tekutého kovu pak můžete opatrně zabalit do papíru a vyhodit.

Rtuť je jedovatá, pokud pronikne do krevního oběhu, pokud ji organismus vstřebá pokožkou nebo pokud člověk dýchá její páry. Jestliže se ale dostane do zažívacího ústrojí, projde jím většinou bez jakýchkoli následků, neboť touto cestou ji organismus není schopen vstřebat.

Autor: Martin007
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit domácí hnojivo na růže
Jak vybrat ledničku
Jak se starat o pokojové rostliny
Jak vyleštit hliník