1

Nejčastější příčiny skvrn

Tmavý povlak a skvrny na našem chrupu způsobují především:

- cigarety
- červené víno
- perlivé limonády
- káva
- černý čaj
- čokoláda
- borůvky
- kyselé džusy

Jedná se pouze o základní výčet potravin a nápojů, které jsou nejčastějšími příčinami zažloutlých zubů. Další příčinou může být nadměrné užívání antibiotik. Pokud tyto léky užíváte ve větších dávkách v dětství nebo v dospívání, je velice pravděpodobné, že v dospělosti budete mít tmavší nebo žlutý chrup.

2

Přírodní čističe chrupu

Některé druhy potravin a nápojů naše zuby kazí, naopak některé druhy působí jako přírodní bělidlo chrupu.

Jahody, jablko, mrkev, okurka, květák nebo celer mají blahodárné bělící účinky a dokonce likvidují bakterie v dutině ústní. Rozmačkanými jahodami si můžete chrup vyčistit a přírodně vybělit. Po vyčištění zubů si však chrup přečistěte zubní pastou, aby vám kyselina jablečná (přítomná v jahodách) neodhalila krčky a neporanila dásně.

Rozhodně si nebělte úsměv pomocí citrónů. Ty obsahují příliš velký podíl kyselin a rozleptávají sklovinu.

3

Využití bylinek

Některé bylinky obsahují látky, které působí jako přírodní čističe zubů. K těmto bylinkám řadíme:

- šalvěj lékařská
- bazalka svatá

Rozdrcené bylinky nechte pořádně vysušit na slunci a následně je použijte jako klasickou zubní pastu.

4

Peroxid vodíku

Zkuste do hrnku přidat kapku peroxidu, následně jej promíchejte s jedlou sodou a naneste na zubní kartáček. Pokud si čistíte zuby pomocí peroxidu, při čištění nepolykejte, toto pravidlo důsledně dodržujte. Tímto způsobem si můžete denně čistit a udržovat chrup.

5

Bělící zubní pasty

V obchodech a lékárnách naleznete širokou nabídku bělících zubních past. Vybírejte je pečlivě. Doporučujeme zubní pasty, které jsou určeny pro kuřáky, většinou bývají silnější a zuby jsou při jejich dlouhodobém užívání opravdu bělejší. Máte-li slabou sklovinu, opatrně s používáním těchto past. Jsou svým účinkem mnohem agresivnější. To stejné platí v případě, že máte problémy s krvácením dásní.

6

Bělící přípravky pro domácí bělení

V lékárnách jsou k dostání výrobky různých značek, které slouží k bělení zubů. Můžete si zakoupit balíček, který obsahuje celou kůru pro vybělení vašeho úsměvu. Není to nic náročného, jen přesně dbejte pokynů, které jsou uvedeny v příbalových letácích.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.5
Average: 2.5 (4 votes)