Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odstranit zaschlé sekundové lepidlo z kůže

08. Prosinec 2015

Sekundové lepidlo je všestranným pomocníkem, který nám pomáhá slepovat předměty všeho druhu. Jelikož se jedná o silný lepící prostředek, tak je zde i nebezpečí, že se nám dostane do kontaktu s kůží. Jedná se o velmi častou nehodu, kterou lze ovšem velmi jednoduše odstranit. Hlavním pravidlem je vždy zachovat chladnou hlavu a použít jeden z doporučených postupů. Přečtěte si, jak odstranit sekundové lepidlo z kůže.

1
AcetonVelmi rychlé a účinné řešení. Aceton působí jako rozpouštěč kyanoakrylátů a dokáže lepidlo rychle rozpustit.
2
Horká vodaPokud nemáte po ruce žádný vhodný chemický prostředek, tak je ideální ruce ponořit do horké vody. Efekt je takový, že se ruce začnou potit a vylučovat mastnotu, která lepidlo oddělí.
3
Pilníky a tužkyJestliže jste si slepili pouze pár prstů, tak můžete použít tužku. Vsunujte ji mezi slepené místo a postupně s ní u toho otáčejte. Po odlepení si vezměte pilník, nejlépe skleněný, a lepidlo si z prstů upilujte.
4
OlejVhodné je ruce namočit do oleje, pak jde sekundové lepidlo jednoduše mechanicky odstranit.
5
Odstraňovač vteřinového lepidlaV obchodech s domácími potřebami je často snadno dostupný i odstraňovač sekundového lepidla. Pokud s lepidlem pracujete pravidelně, tak si ho pořiďte.
6
Odlakovač na nehty a pemzaPokud máte vteřinové lepidlo i na nehtech, tak vám snadno pomůže i odlakovač na nehty. Veškeré lepidlo na kůži dovede skvěle odstranit, kromě pilníku, také pemza.
7
OšetřeníJakmile vteřinové lepidlo odstraníte pilníkem nebo pemzou, tak si ruce ihned ošetřete. Použijte k tomu Indulonu nebo jakýkoliv jiný krém na ruce.
Vanessa Mrzenová (neověřeno) | Ne, 04/03/2016 - 09:17

Odporučam ešte skúsiť SANITOL je to na dezinfykovanie ale nie už ošetrenej kože. Mne to pomohlo až po uplne všetkých pokusoch robila som to v takomto postupe :ocot,olej,Sanitol,pilník,odlakovač a krem na ruky. Môžem poradiť aj namočenie rúk do vosku. Hlavne si to neodlepujte ide to aj s kožou......

Kofola (neověřeno) | Po, 12/15/2014 - 20:44

mne pomohla aj horúca voda s octom

MataTin (neověřeno) | So, 10/25/2014 - 10:51

mne pomohla dobre mastna mast, napriklad kalciova alebo indulona a potom prsty uz len suchat a olupovat postupne supiny nechtami alebo smirglom

Francesco (neověřeno) | Ne, 06/08/2014 - 18:59

Super fakt dobrý měl jsem upatlané od vteřinového lepidla a skoušel jsem to odstřihnout nůžkama ale díky vařící vodě to šlo vážně dobře fakt dobrá stránka. Dobrý, jen tak dál. :-)

fight (neověřeno) | Čt, 12/26/2013 - 19:10

ja mám problém ze zaschlým sekundovym lepidlem na novém plastovem umyvadle měl by někdo nějakou radu jak se toho zbavit

Další zajímavé články

Jak v domácnosti využít ocet | rady a tipy. Ocet nám sice kvůli zápachu nejde moc pod nos, ale na druhou stranu je to vynikající a cenově dostupný dom…