Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odstranit ztvrdlou kůži na patách

Suché a popraskané paty bijí do očí a nemůže je vykompenzovat ani váš jinak dokonalý vzhled, vyladěné oblečení, luxusní make up a perfektní účes. Jste-li mladá, je to skutečné faux pas. Je to prohřešek proti péči o svůj zevnějšek a neomlouvá ani muže nebo starší osoby. Pokud se o paty pečuje, nemusí mít hluboké praskliny ani starší lidé, u nichž je pokožka přeci jen sušší. Přinášíme vám rady, jak nevzhlednou ztvrdlou kůži na patách odstranit.

Co je potřeba

  • voda nádoba na vodu
  • vanička
  • sůl
  • cukr
  • krém
  • peeling
  • škrabka
  • žiletka
  • ponožky
  • heřmánek
  • řepík
  • mořská sůl
  • čaj
  • heřmánkový čaj
1

Jaká je příčina? Nedostatek hydratace a zvláčnění pokožky nebo také nedostatek vitamínů. Nejpodstatnější příčinou je však nedostatečná péče o paty a bříška prstů.

2

Regenerační lázeň Připravte si vodu na lázeň, která by neměla být příliš horká ani studená. Do vody můžete přidat mořskou sůl, výtažek z heřmánku, řepíku, dobrý je také tea tree či aloe vera. Jestliže nemáte po ruce některou z těchto přísad, můžete do lázně použít silně vylouhovaný čaj nebo již zmíněný čaj z heřmánku. Nohy a paty zvláční, praskliny změknou a jsou připravené na další proceduru.

3

Na těžce odstranitelnou kůži platí škrabka nebo žiletka Škrabka nebo-li žiletka na paty odstraní z paty nejhrubší kůži. Se škrabkou nebo žiletkou je potřeba zacházet hodně opatrně. Stačí chvilka nepozornosti a může dojít k nepříjemnému poranění. Máte-li ve zvyku používat na paty kleštičky, pomocí kterých odstraňujete ztvrdlou plochu na patách, tak to již nedělejte, neboť problém ztvrdlých pat ještě zhoršíte. Až pokožka po proceduře opět ztvrdne, vzniknou vám po zásahu kleštičkami špičaté výčnělky, které musíte zase odstranit a jak jinak, než opět regenerační lázní, škrabce nebo žiletce se nevyhnete.

4

Paty vyleštěte dohladka Pemza odstraní menší části kůže a paty vyhladí. Dobře se s ní dá pracovat i na místech pod prsty a vyhladí také nerovnosti chodidel. Již teď budou vaše nohy jemné a po prasklinkách nebude ani památky. Tam, kde byly hlubší praskliny, budou nohy znatelně hladší, ale praskliny se úplně nezatáhnou. V takovýchto případech je nutné procedury častěji opakovat, až dosáhnete úplně hladkých nohou a pat.

5

Krém na vyhlazené nohy Na závěr naneste na celá chodidla, zejména však na paty, které potřebují hydrataci víc, větší množství hydratačního, trochu mastného krému. Potom je na chvíli zabalte do bavlněných ponožek, které jsou dobře savé, neboť umožní lepší vstřebávání krému. Pokud vaše paty nejsou poznamenány hlubokými prasklinami, ale jsou jen vysušené a hrubé, můžete si v lékárně nebo u renomovaných firem zakoupit výrobek na rozpraskané paty a brzy se problému můžete zbavit. I toto patří k péči, která může být dostačující.

6

Aplikujte peeling Ten dokonale zjemní pokožku a zároveň spolehlivě odstraní odumřelé buňky. Nové buňky se tak mohou dobře vyvíjet. Postačí nanést trochu peelingové směsi na paty a několik minut krouživým pohybem nohy masírovat. Peeling si můžete zakoupit, nebo si jej sami vyrobit doma. Je to jednoduché, použijte kuchyňskou sůl či cukr. Obě tyto přísady mají na nohy, zejména paty, velmi dobrý vliv a zjemňující účinky. Sůl nebo cukr se použije tak, že jej trošku vezmete do dlaně a mokré nohy i paty promasírujete. Pokud cítíte, že je noha hrubší a při masírování to více drhne, naneste na mokré nohy trochu hydratačního krému a opět promasírujte s cukrem či solí. Úspěch je s velkou pravděpodobností zaručen.

7

Nezapomeňte na prevenci I když jsou vaše paty v pořádku, prevence se vyplatí, neboť tak předejdete případným problémům. Potěšte své nohy před spaním masáží s olivovým olejem a zabalte je do bavlněných ponožek. Vaše nohy budou po oleji krásně jemné a dobře hydratované.

Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

www.sxc.hu/ Foto: leagun

Hodnocení
Pepan Černý (neověřeno) | St, 09/07/2016 - 17:15

jednoduché řešení, které jsem objevil po několika návštěvách kožního lékaře ( až na úrovni fakultní nemocnice).
1. je potřeba nohy ostrouhat, po dlouhém namočení do roztoku sody (pár korun).
2. na nohách nesmí být praskliny, je třeba vyhojit ( po ostrouhání stačí Jodisol a mast)
3. pokud jsou trhliny zahojené, aplikujte na vatičce silný roztok louhu - hydroxid sodný - je laciný
4. hydroxid sodný velmi účinně rozežere tvrdou kůži, sám dělám roztok na dně skleničky- panáku, hustý.
5. nechte hydroxid chvíli působit, mějte připravenou teplou lázeň, pokud by to štípalo, namočte do čisté teplé vody.
6. takto "rozežranou" pokožku opět ostrouhejte, výsledek je skvělý a za pár korun
7. tato kůra je nejúčinnější,kterou jsem po letech vyvinul.
8. na lékaře zapomeňte, ten vás chce léčit, nikoli vyléčit

Mohl jste si všimnout, že články na tomto webu nejsou komerční, tudíž nepropagujeme žádného výrobce a jejich produkty. Podáváme jen návodné rady a nápady, které jsou vyzkoušené a máme s nimi dobré zkušenosti. Takže žádný název přípravku zde nenajdete.

FERO MACHUJA (neověřeno) | St, 11/11/2015 - 07:06

To co nabízíte je na nic! Hledám tekutý přípravek, bez použití žiletek a škrabek.Postup uvedla MF Dnes, ale bez názvu. Prý je běžně k dostání.

Další zajímavé články

Jak vybrat kuchyňskou sůl | rady a tipy. O tom, že sůl je pro nás životně důležitá vypráví i pohádka Sůl nad zlato. Jak si vybrat do kuchyně tu pravou…
Chléb je úžasná potravina a tvoří základní součást výživy. Jíme ho dnes a denně a nikdy se nám nepřejedl. Pečení chleba se datuje už od pradávna, naši…