Přejít k hlavnímu obsahu

Jak oloupat lískové oříšky jednoduše a bez nepořádku

20. Říjen 2020

Dneska si ukážeme malou fintu, jak vyloupat a oloupat lískové oříšky relativně jednoduše a bez nepořádku. Pokud zápasíte s louskáním lískových ořechů i s následným nepořádkem v kuchyni, přijde tento návod vhod. A propo. Lískové oříšky jsou bohaté na srdci prospěšné mononenasycené tuky a jsou jedním z nejbohatších přírodních zdrojů vitamínu E, který ochraňuje buňky. Kromě toho jsou bohaté na vlákninu, zinek, vápník, kyselinu listovou, hořčík a biotin, což z nich dělá všestranně zdraví prospěšnou potravinu.

Co je potřeba

  • lískové ořechy
  • prkénko
  • palička na maso
  • pevnější síťka
  • igelit nebo mikroténová fólie
  • plech
  • utěrka
1

Jak tedy z tvrdé skořápky toto bohatství nejlépe dostaneme? Lískové ořechy vložíme do pevnější síťky s menšími oky. Pod síťku s ořechy dáme prkénko, které pokryjeme mikroténovou fólií. Z hromádky lískových ořechů v síťce si oddělíme menší množství, které posuneme do její přední části. Síťku mezi oběma hromádkami otočením uzavřeme. Totéž uděláme i na druhé straně u otvoru (to kvůli tomu, aby nám louskané ořechy „neutíkaly“). Vezmeme si do ruky pomocníka ve formě paličky na maso. A její boční stranou, opatrně ořechy naťukáme. Lískové ořechy se takto jednoduše vylousknou. A navíc nám z větší části zůstane neporušená skořápka. Tu můžeme použít např. na podzimní a zimní dekorace.

2

Nyní, když máme lískové ořechy vylouskané, je čas na jejich oloupání ze slupky. Připravíme si plech a rozehřejeme troubu na teplotu 200 °C. Základem postupu jak odstranit slupky z lískových ořechů, jsou vysoké (avšak suché) teploty. Jakmile máme tedy troubu rozehřátou, vložíme lískové ořechy na připravený plech a dáme do trouby na cca 5–10 minut. Za tento čas jsou ořechy dostatečně opražené. A tak stačí pouze vyndat plech a nechat lehce vychladnout. Ořechy si vysypeme do utěrky a jemným třením slupku jednoduše odstraníme.

3

Lískové oříšky po vyloupání uchováme nejlépe v dobře uzavřené čisté sklenici na chladném a suchém místě. Můžeme je i zmrazit, vydrží tak nejméně jeden rok. Další možností je ořechy zavařit a mít je tak v rezervě na další roky.

Autor: loglindak
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zdravě zahušťovat
Jak zdravě zahušťovat | rady a tipy. Pokud se snažíte zdravě vařit a upravit svou hmotnost, typická česká kuchyně plná mouky není ideálním řešením. Ex…
Jak upéct domácí flapjack | recept
Domácí flapjack | recept. Flapjack je obdobou müsli tyčinek. Jeho základem jsou ovesné vločky doplněné různými druhy ořechů, sušeného ovoce, kaka…