Přejít k hlavnímu obsahu

Jak osedlat koně

15. Červen 2019

Příprava koně na vyjížďku sestává z čištění, ustrojení a kontroly. Jak správně osedlat koně? Zde je stručný, ale výstižný návod.

Co je potřeba

sedlo

podsedlová dečka

1

Ujistěte se, že třmeny jsou vytaženy nahoru. Přistupte ke koni zleva a tahem zpředu dozadu nasaďte koni sedlo - pouštějte mírně od kohoutku níže. Pokud je podsedlová dečka od sedla oddělená, učiňte tak nejprve s ní, a poté se samotným sedlem.

2

Spusťte podbřišník protažený očkem dečky splynout podél těla a na druhé přejděte k druhému boku koně. Chyťte podbřišník a připněte přezkami. Začněte nejprve na nižších dírkách. Dotažení provedete těsně před nasednutím.

3

Zkontrolujte prsty, zda není kůže pod podbřišníkem nikde zkrabacená či skřípnutá. Nauzděte a vyveďte koně ven. Zde dotáhněte přezky, aby sedlo drželo dostatečně a neprotáčelo se. Nyní můžete nasednout. 

Utvořte ze sedlání rituál. Před každým sedláním koně řádně vyhřebelcujte a používejte i hlasovou komunikaci. Kůň, který se těší na projížďku, bude mít rád i sedlání.

Pozor na přílišné utažení řemene. Dále také pozor na zkroucení podbřišníku či skřípnutí kůže. Vždy toto překontrolujte.

Káťa a Vanča (neověřeno) | So, 11/21/2015 - 07:08

Ahoj já jezdim na Vanilce a třmeny mám pokaždé stejné když na ní jezdím jen já a holka ktera si je nemeni a ani nepotrebuje. Pokud nekdo jezdi ve stejnym sedle nepotrebuje ruku... A navíc se nedáva na predni rozsochu ale tam pod tou stranou anglickyho sedla ted mi vypadlo jak se to jmenuje no proste tam pod kde se trmeny utahuji/povoluji...

stepanka (neověřeno) | Út, 09/09/2014 - 18:42

Ahoj jedu se skolou na 3 dny na hori a pan ucitel rekl ze budem jezdit na konich.ja vim jak se sedla kun jinom ze nemuzu na to prijd jak se to dela minule asi pred rokem jsem byla naposled na koni nez mi zemrel protoze ho otravili a potom ho dali na jatka od te doby nejim maso. Jmenoval se Billy a ja uz nechci jet na kone ale pan ucitel mne premluvil .pry nam ukaze trasu po ktere pojedeme potom sami

Bože to je jenom dodatek!
TAkže to není uplně špatně jenom kvuli natažený ruce!!! :(

Aneta Nováková (neověřeno) | So, 08/04/2012 - 12:46

Máte to úplně špatně vysvětlený !!
Nejdřív se musíte ujistit jestli jsou třmeny dostatečně dlouhý nebo krátký !!
To poznáme podle toho, že natáhneme ruku a jestli nám sou až k rameni jsou správně dané !!

Další zajímavé články