Přejít k hlavnímu obsahu

Jak otevřít kokosový ořech

21. Prosinec 2018

Mnozí z vás si rádi libují v exotických pochutinách. Jednou takovou je zcela jistě i kokos, rostoucí v tropech na kokosových palmách. Avšak pokud již máte nějakou zkušenost s kokosovými ořechy, tak víte, že rozlousknout tvrdou kokosovou skořápku může být docela oříšek. Pojďme se podívat, jak se dostat do útrob tohoto vydatného zdroje energie a největšího semene na světě.

1

Stavba kokosu

Náš cíl při dobývání kokosu bývá kokosová voda (nazývaná kokosové mléko) spolu s bílou kokosovou dužinou. K cestě za vysněnou pochoutkou nám ovšem brání pevná dřevnatá skořápka, pokrytá zbytky lýka. Na první pohled vás na skořápce zaujmou tři "oka" na temeni, která nám poslouží jako vstupní brána pro kokosové mléko.

2

Jak na kokosové mléko

Než se rozhodnete kokosový ořech rozbít úplně, je vhodné z něj vylít kokosovou vodu, která se nachází uvnitř dutiny. Ta je nejenom chutná, ale také zdravá, protože obsahuje vitamíny C, B6 a B12. A navíc je naprosto sterilní. Vyhledejte již zmíněná "oka". Jsou chráněna blankou a tu má jedno z "ok" tenčí než dvě ostatní. Nejtenčí blanku protrhněte a provrtejte se skrz bílou dužinu například nůžkami nebo vývrtkou. Nyní si můžete vychutnat kokosovou vodu.

3

Tvrdý oříšek

Můžeme přistoupit k puknutí skořápky. Existuje mnoho cest, jak se dopracovat výsledku, většinou k tomu bude zapotřebí trocha síly a nějaký nástroj. Můžete použít pilku a odřezat špičku kokosu nebo tlouct kladivem dokud ořech nepukne. Nejjednodušší silovou cestou je švem ořechu praštit o hranu tvrdého předmětu, jako je například kámen, stůl, nebo roh svěráku. Nechcete-li si však zdemolovat kuchyň a své zdraví, můžete použít jednoduchou nenásilnou metodu. Vložte ořech na 20-30 minut do trouby předehřáté přibližně na 200°C. Kokos buď sám praskne, nebo ho zabalte do utěrky a tupým předmětem ho můžete snadno rozbít. Nyní si můžete vykrojit a vychutnat kokosovou dužinu.

Bibana (neověřeno) | Čt, 10/18/2018 - 10:55

Kokosova voda a kokosove mlieko su dve odlisne veci-kokosova voda je vo vnutri oprechu kokosove mlieko sa ziskava lisobanym duziny

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici