Přejít k hlavnímu obsahu

Jak oživit kožený nábytek | rady

Jak oživit kožený nábytek | rady. Máte doma nebo na chalupě koženou sedací soupravu, je pohodlná, dobře zapadá do interiéru,ale vadí vám, že je na ní vidět již opotřebování a neradi byste se jí zbavili? Nějaký škrábanec, vlásečnicové prasklinky permanentním používáním a také vliv horka, slunce udělají své. Kožený nábytek vysychá a praská. Co si budeme povídat. Obnovte a oživte alespoň z části dřívější vláčnost a udělejte přítrž dalšímu šíření prasklin, a to naolejováním, vyleštěním a celkovým vyčistěním.

Co je potřeba

šálek bílého octa

lžička čpavku pro domácnost

jeden šálek olivového oleje

voda

popisovač

1

Popisovač to zvládne

Pokud chcete nepěkné a nevzhledné škrábance na sedačce zamaskovat hned, pomůže popisovač nebo značkovač stejného barevného tónu jak je sedačka. Je dobré si nejdřív vyzkoušet značkovač na nějakém málo viditelném místě. Pracujte pomalu a opatrně podle tvaru škrábance.

2

Vyrobte si olivový roztok

Jeden šálek vody, jeden šálek bílého octa, jedna lžička čpavku pro domácnost jeden šálek olivového oleje.

Smíchejte vodu, ocet a čpavek v menším kbelíku a dobře promíchejte. Do tohoto roztoku máčejte houbičku a tou potírejte koženou plochu. Do malé misky si nalijte olivový olej a do vlhké kůže vtírejte hadříkem nebo tamponem tento olej a nechte přes noc působit. Další den naleštěte koženou plochu leštěnkou na nábytek a dosucha setřete.

3

Rozpustná káva pomůže

Pokud je poškrábané dřevo, které tvoří kombinaci s kůží, použijte roztok rozpustné kávy. I když je to malá prasklinka nebo škrábanec, stále to přitahuje váš zrak a rádi byste to nějak ztlumili nebo odstranili úplně? Smíchejte 3 lžičky kávy s troškou vody tak, aby vznikla hustá pasta. U dřeva s načervenalým odstínem přidejte trochu jódové tinktury, kterou určitě najdete v lékárničce. Pastu naberte stěrkou a potřete a vyplňte štěrbinu nebo škrábanec. Pak otřete hadříkem a přeleštěte nábytkovým voskem.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vyrobit gel na praní
Jak vyrobit svíčku ze zbytků vosku
Jak oživit staré tričko
Jak čistit zlato | rady a tipy