Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o funkční prádlo | rady

Jak pečovat o funkční prádlo | rady. Pokud jste se rozhodli investovat do funkčního prádla (termoprádla), rozhodně byste měli o něj také vhodně pečovat. Dodržíte-li zásady správné péče o funkční prádlo, bude vám spolehlivě sloužit a prodloužíte jeho životnost. Nevhodné praní nebo žehlení funkční prádlo nevratně poškodí, s užitnými funkcemi termoprádla se tak můžete rozloučit. Jak se o funkční prádlo starat a jak o něj vhodně pečovat, vám přiblíží následující řádky v návodu.

Co je potřeba

funkční prádlo

1

Funkční prádlo není levná záležitost. Budete-li se o něj vhodně starat, poslouží své funkci i několik let. V prvé řadě se seznamte s pokyny pro praní a žehlení uvedenými na etiketě termoprádla.

2

Funkční prádlo je třeba vyprat, i když je suché a jeho funkcí je odvádět pot z těla pryč. Při vypařování potu se v termoprádle udržují také částečky vypocené soli a jiné nečistoty, které mohou způsobit nevzhledné skvrny. Funkční prádlo je možné prát v pračce, ale pozor: jen do 40 °C a v některém ze šetrných pracích programů. Nejšetrnější praní je v ruce.

3

Funkční prádlo nepereme v běžném pracím prášku a nepoužíváme ani aviváž nebo změkčovače vody. Doporučuji prát v prostředcích určených pro praní membránového oblečení, příkladem je například Tech Wash od společnosti Nikwax. Aviváže a změkčovače vody narušují strukturu vláken, snižují jejich pevnost a kapilární výkon. Pozor na prací prášky, které aviváž obsahují.

4

V případě, že použité termoprádlo je hodně znečištěné, použijeme kartáč a vlažný mýdlový roztok, kterými nejprve vyčistíte znečištěná místa (nejčastěji to je límec, rukávy nebo konec nohavic). Termoprádlo v pereme vždy naruby. Chráníme jej před případným žmolkováním.

5

Po vyprání necháme funkční prádlo volně vyschnout. Nepoužíváme sušičku v pračce ani jiné sušicí programy. Termoprádlo po vyprání schne velmi rychle.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvázat mašli do vlasů | rady
Jak uvázat mašli do vlasů | rady. Jenom málokterá žena či dívka chce vypadat stále stejně. Tak proč se neozvláštnit. Přitom není nutné investovat velk…