Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o hodinky | tipy

Jak pečovat o hodinky | tipy. Každý mechanismus vyžaduje patřičnou péči, hodinky také. V případě laciných a neznačkových hodinek obvykle počítáme s krátkou životností. Pokud si však vyberete pěkné a drahé hodinky, tak je vhodné jim věnovat dostatečnou péči. Se správnou péčí můžeme výrazně prodloužit jejich životnost a kvalitu jejich funkcí. Jak tedy o hodinky pečovat?

1

1. Čištění

Čištění hodinek by mělo být prostřednictvím hadříku z mikrovlákem a vody. Čistěte jednotlivé nerovnosti řemínku i samotných hodinek.

2. Teploty

Vyhněte se vystavování hodinek extrémním teplotám. Obzvláště nevhodné je nechávat hodinky na slunci za horkého letního dne. Nebezpečné jsou rovněž velké rozdíly teplot, které na hodinky působí.

3. Ochrana

Hodinky jsou vytvářeny tak, aby vydržely nástrahy běžného nošení, drobné nárazy a jiné vlivy. Jestliže vás čeká manuální práce, při které by se hodinky mohli poškodit, tak je raději odkládejte na tuto chvíli do bezpečí pouzdra.

4. Vodotěsnost

Pokud se začnou hodinky mlžit nebo začnou nesprávně fungovat, tak jste pravděpodobně narušili jejich vodotěsnost. V případě, že se s hodinkami koupete, tak je nechte v základní poloze a nevysouvejte korunku na štepování času a data.

5. Chemické poškození

Obzvláště pásek hodinek lze snadno poškodit různými chemikáliemi a saponáty, při práci s nimi mějte hodinky zakryté a nebo v pouzdru.

6. Baterie

Jestliže baterie vypoví svoji službu, tak ihned se obraťte na autorizovaného prodejce, který vám zajistí výměnu. Nikdy se nespoléhejte na nikoho jiného, než na výrobce. Pokud byste měli na hodinky stále záruku a šli byste s nimi do neautorizovaného servisu, tak by vám okamžitě záruka skončila.

7. Pravidelná kontrola

Každé 2 až 3 roky si nechávejte dělat periodické kontroly, kdy vám budou hodinky zkontrolovány výrobcem, jestli jsou v pořádku.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak v domácnosti vrtat do zdí | rady
Jak vybrat domácí vodováhu | rady
Jak ošetřit kov proti korozi | rady
Jak nanést protiplísňový nátěr | rady