Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o různé typy vlasů přírodní cestou | rady

Jak pečovat o různé typy vlasů přírodní cestou | rady. Pokud vás trápí rychle se mastící nebo naopak příliš suché vlasy, případně potíže s vlasovou pokožkou, určitě se neváhejte vzdát chemických prostředků (jejichž přemíra bohužel často problém vyvolává nebo zhoršuje) a využít k uzdravení sílu přírody. V následujícím článku vám poradíme, jak pečovat o různé typy vlasů přírodní cestou. Dozvíte se, jaké ingredience a bylinky zvolit pro přípravu domácích vlasových zábalů a oplachů.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Suché a poškozené vlasy

Na suché či poškozené vlasy je možné použít zábal z bylinkového oleje, který připravíme následujícím způsobem: Hrst sušených bylinek nasypeme do uzavíratelné lahve či sklenice a zalijeme je 250 ml olivového, mandlového, makadamového, hroznového nebo jiného za studena lisovaného oleje. Lahev necháme stát 2 týdny na slunečném místě, obsah pravidelně protřepáváme. Trochu zahřátého scezeného oleje pak pravidelně vtíráme ke kořínkům, do délek i na konečky vlasů. Necháme jej asi půl hodiny působit a poté jej smyjeme pomocí přírodního šampónu.

Na roztřepené a lámavé konečky vlasů zkuste zábal z arganového či kokosového oleje.

Mandlový či nimbový olej použijte ke snadnějšímu rozčesání vlasů, zejména pokud jsou vaše vlasy krepaté či kudrnaté.

2

Bylinkový oplach připravíme jako nálev či odvar z 2 – 3 lžic sušených či čerstvých bylinek. Pro přípravu oplachu (a stejně tak oleje) pro suché či poškozené vlasy zvolte třeba některou z následujících bylinek:

  • Kostival lékařský – tato bylinka má výrazné účinky na kožní problémy, napomáhá uzdravení suchých a lámavých vlasů.
  • Proskurník lékařský – odvar z proskurníku je doporučován k oplachování suchých vlasů a k podpoře jejich růstu.
  • Pískavice řecké seno – semena této rostliny použijte v případě poškozených a řídnoucích vlasů.
3

Mastné vlasy a vlasová pokožka s lupy

Olejového zábalu se nemusíte obávat ani v případě mastných vlasů. Jojobový olej má schopnost vyrovnávat tvorbu kožního mazu, skvěle tedy působí na mastné vlasy a taktéž proti lupům a ke zklidnění vlasové pokožky. 

4

oplachování mastných vlasů vám skvěle poslouží nálev či odvar z následujících druhů bylinek:

  • Kopřiva dvoudomá – nálev z kopřivy je velmi účinný proti mastné pokožce hlavy a také nepříjemným lupům, bojuje proti nadměrnému padání vlasů, podporuje jejich růst a zvyšuje lesk. Tato bylinka je vhodná pro tmavé vlasy.
  • Heřmánek pravý – heřmánek se díky mírným zesvětlujícím účinkům hodí především pro světlé vlasy. Navíc však působí proti nadměrnému maštění vlasů, má protizánětlivé účinky a zklidňuje pokožku hlavy.
  • Rozmarýn lékařský – tato bylinka nejen zlepšuje stav mastných vlasů, odstraňuje také lupy a zabraňuje vypadávání vlasů. Zároveň ovšem hydratuje konečky vlasů. Používá se na tmavé vlasy.
5

Pro citlivou, svědivou a podrážděnou pokožku hlavy se pak hodí především měsíček lékařský, máta peprná nebo levandule lékařská. Z olejů je to např. olej avokádový či nimbový.

Olejový zábal můžete obohatit krásnou vůní a léčivými účinky oblíbeného éterického oleje.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o vlasy v zimě | rady
Jak pečovat o vlasy v zimě | rady. Zimní počasí je z mnoha hledisek dosti nepříjemné. Dochází k vysušování pokožky a také k namáhání vlasů, které jsou…
Jak podpořit růst vlasů | rady a tipy
Jak podpořit růst vlasů | rady a tipy. Říká se, že vlasy jsou korunou krásy. Zejména ženy bývají ochotny věnovat péči o vlasy spoustu času i peněz. Ne…
Jak na křečové žíly | rady
Jak na křečové žíly | rady. Křečové žíly trápí v současné době nejen většinu žen, ale i mužů. Jedná se o civilizační chorobu, která trápí v 60 letech…
Jak vyrobit a využít karmelitské kapky
Jak vyrobit karmelitské kapky | návod. Karmelitské nebo karmelitánské kapky jsou bylinná tinktura, která se používá zejména při zažívacích potížích. C…