1

Původem je černooká Zuzana ve východní částí Afriky, kde roste jako stále zelená popínavá rostlina.

2

V našich podmínkách se černooká Zuzana dá pěstovat pouze jako letnička. Má úzké listy, které u vzrostlé rostliny vytvoří kompaktní plochu, na které krásně vynikne půvab zářivých květů. U nás kvete od května do října. Pokud ji vysejete či vysadíte do květináčů venku, rozkvétají nejdříve v červnu.

3

Černooká Zuzana vyžaduje pravidelné, ale jen slabé přihnojování, aby se vám odměnila bohatou násadou květů. Rostlinné výhony mohou dosahovat délky až dvou metrů.

4

Černooké Zuzaně vyberte vhodné místo pro pěstování. Nejlepším stanovištěm pro jsou teplá slunná místa, chráněná před větrem.

5

Půda musí být vlhká, dobře propustná. Vhodné je umístění rostlin do nádob, které je třeba pravidelně, leč přiměřeně zalévat.

6

Pokud zasadíte černookou Zuzanu do závěsného květináče nebo truhlíku, kde se nebude moci popínat, její oddenky se volně svěsí a vytvoří krásný, atraktivní vodopád posetý barevnými květy.

7

Další možností, jak nechat černookou Zuzanu vyniknout, je pěstovat ji na zahradě na opěrných konstrukcích, nebo na zdi či plotě. V takovém případě ji musíte včas poskytnou potřebnou oporu k popínání s co možná nejhrubším povrchem.

8

Péče o černookou Zuzanu není náročná. Přes léto v nádobách nebo ve volné půdě venku, přes zimu ji uchováme na chladném a světlém místě. Na podzim i na jaře rostlinu přiměřeně zkrátíme, jelikož dobře a rychle roste.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.52941
Average: 4.5 (17 votes)