Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat dýni Hokaido

27. Červen 2019

Dýně Hokaido je stále oblíbenější, protože z ní lze připravovat výborná a zdravá jídla. Vypěstovat dýni Hokaido je poměrně snadné. Jde o jednoletou rostlinu, která rychle roste. Jak pěstovat dýni Hokaido?

Co je potřeba

  • dýně Hokaido – semínka nebo sazeničky
  • kvalitní zemina
1

Semínka nebo sazeničky

Semínka:

Semínka můžete zakoupit. Dnes jsou již běžně dostupná. Nebo si schovejte pár semínek dýně Hokaido, kterou jste koupili na vaření.

Sazeničky:

Pokud nechcete využít semínka a vypěstovat vlastní sazenice, můžete koupit hotové sazeničky buď v zahradnictví, na trhu a podobně.

2

Zemina pro dýni Hokaido

Dýně Hokaido prospívají v zemině bohaté na živiny, proto před výsadbou či setím přidejte do záhonu kvalitní kompost.

3

Výsev nebo výsadba dýně Hokaido

Výsev:

  • Semínka můžete sít rovnou do připraveného záhonu kolem poloviny května. Semínka dáváme cca 1 m od sebe, protože musíme počítat s tím, že se Hokaido hodně rozroste a potřebuje dostatek místa.
  • Druhou variantou je, že si sazeničky předpěstujete doma nebo ve skleníku. Předpěstováváme nejlépe koncem března nebo začátkem dubna. Semínka dáte do zeminy například v kelímcích od jogurtů. Sejeme cca 2 až 3 cm hluboko. Semínka rychle vzchází a rostou.

Výsadba:

Sazeničky Hokaido sázíme do připraveného záhonu v polovině května. Sázíme (stejně jako sejeme) cca 1 m od sebe, aby měly sazeničky dostatek místa. Rostlinám vyhovují slunné, teplé záhony.

4

Péče o rostlinu

  • Po výsadbě je důležité rostlinu dostatečně zalévat.
  • Dýni Hokaido zaštipujeme, aby se rozvětvovala a dávala větší úrodu.
5

Sklizeň a skladování dýně Hokaido

Sklizeň:

Hokaido začínáme sklízet koncem srpna. Sklízíme jakmile jsou plody krásně oranžově zbarvené, mají dřevnatou stopku a tvrdou slupku. Nedozrálá dýně není tak chutná, naopak přezrálá ztrácí svojí výživovou hodnotu.

Skladování:

Aby plody dýně Hokaido vydržely co nejdelší dobu, je třeba je správně skladovat. Dýni ukládáme i se stopkou na suché a chladné místo. Místo nesmí být vlhké, protože by dýně zplesnivěly. Správně uchovávané dýně vydrží do dalšího roku. To oceníte v zimě, kdy je lze těžko sehnat a jsou drahé.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články