Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat hrachor | rady

Jak pěstovat hrachor | rady. Hrachor je oblíbenou letničkou, která u nás krášlí nejednu zahrádku. Hrachor je pnoucí rostlina, která je schopna vytvořit efektivní zelené stěny. Do Česka dorazil v 18. století ze Sicílie, původně však pochází z Jižní Ameriky. Hrachor a jeho pěstování krok za krokem v tomto návodu.

Co je potřeba

semena hrachoru
vhodnou půdu
opěru
vodu
důlkovač
hnojivo

1

Semena hrachoru vysévejte vždy k nějaké opoře, protože se vám bude jinak plazit. Se sázením hrachoru začínejte již v březnu. Semena rostliny zasejte do hloubky cca 3 centimetrů, kdy do dolíku vložte minimálně 3 semena. Jednotlivá semena hrachoru sázejte do sponu 10 x 10 cm do výživné středně těžké vápenité půdy.

2

Chcete-li urychlit růst hrachoru, můžete si ho předpěstovat. Semena hrachoru pak sázejte již v únoru nejlépe do pařeniště.

3

Rostlině vyberte pro pěstování slunné a teplé stanoviště. Dávejte však pozor na přílišné úpaly.

4

Když hrachor vyroste do velikosti cca 10 cm, tak jej zaštípněte, aby se vám mohl dále rozvětvit.

5

Zálivku potřebuje normální. Dávejte pozor na přemokření, to hrachor vyloženě nesnáší. V období sucha a velkých veder však hrachor zálivku potřebuje vydatnou.

6

Rostlinu pravidelně přihnojujte, ideálně kompostem (jednou měsíčně).

7

Na podzim sesbírejte lusky hrachoru se semeny, které pak zasejete příští jaro.

Nesázejte hrachor každý rok na stejné místo, nedařilo by se mu. Stanoviště hrachoru proto co dva roky měňte a danému stanovišti dopřejte tři roky pauzy.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat macešky
Macešky (nebo také violy) jsou v České republice velmi oblíbenými okrasnými květinami. Na světě existuje více než 450 druhů macešek. Macešky čast…
Jak pěstovat kopretiny | rady
Jak pěstovat kopretiny | rady. Kopretiny patří k tradičním ozdobám českých zahrad, které si lidé pěstovali již od dávných dob. Rostou v nížinách, ale…
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy