Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat lilie

12. Červenec 2020

Jak na pěstování lilie? Co vede pěstitele k tomu, aby se pustili do pěstování lilií? Lilie jsou totiž pro svůj exotický vzhled a nápadné a nádherné květy považovány za královny cibulovin. Lilie jsou symbolem čistoty a nevinnosti, a proto jsou vyhledávané jako svatební kytice. Pro pěstování lilií si můžeme vybrat ze 100 až 120 druhů. Lilie bělostná, lilie cibulkonosá, lilie královská - vybírat je opravdu z čeho. Lilie mají na pěstování rozdílné nároky, a proto uvedu hlavní zásady pěstování lilií.

1

Pěstování lilií - vhodné stanoviště
Lilie jsou vhodné pro záhonové výsadby. Lilie můžeme pěstovat i v květináči, hlavně ty menšího vzrůstu. Nevyžadují nějaké zvláštnosti. Liliím prospívá slunné stanoviště, kyprá, humózní, dobře propustná půda a dobrá zálivka. Pro pěstování lilií je vhodná neutrální až mírně kyselá půda, ovšem tato zásada pěstování neplatí pro všechny druhy. Liliím neprospívá sucho a ani přemokření hlíny, zaléváme střídmě, použijeme mulčovací kůru. Po odkvětu lilie nezaléváme.

2

Jak sadit lilie
Důležité je vysadit cibule lilie brzy na podzim. Venkovní raně kvetoucí lilie vysazujeme na počátku vegetačního odpočinku, což je zhruba v půlce září. Na jaře můžeme vysazovat pozdě kvetoucí druhy. Cibule lilií vysazujeme hluboko. Nad cibulí vysazenou do země má být třikrát vyšší vrstva hlíny, než je průměr samotné cibule. Hodláme-li lilie pěstovat v těžších půdách, vysazujeme cibule lilie do hloubky odpovídající dvojnásobku průměru cibule. Před výsadbou je vhodné cibule lilií namořit fungicidními přípravky.

3

Hnojení při pěstování lilie
Při pěstování lilií omezujeme dusíkatá hnojiva a dáváme přednost hnojivům s vyšším obsahem draslíku, můžeme použít Cererit. Po odkvětu nehnojíme.

4

Zimování lilií
Lilie přesazujeme až po vyčerpání půdy, kdy přestává po několika letech kvést. Pokud pěstujeme lilie v květináčích, květináče přemístíme na vhodné místo bez deště, ideální do domu na chladné místo pod 10°C. Při mírné zimě lilie může zůstat v květináči venku, ideální je, pokud je přemístíme do dřevěných beden a vysteleme slámou. Cibule lilií pěstovaných v záhonech na podzim vyhrabeme. Zbavíme hlíny a necháme sušit ve větrané místnosti. Lilie pak přes zimu skladujeme v kbelících nebo bednách plněných suchým pískem nebo hoblinami.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kamélie | rady
Jak pěstovat kamélie | rady. Pro Evropana má kamélie nádech exotiky. Neznámá nám však není. Kamélie je vlastně rostlina blízce příbuzná s čajovníkem.…
Jak pěstovat vistárie | rady
Jak pěstovat vistárie | rady. Vistárie a jejich pěstování. Vistárie známe jako velké dřevnaté liány, které se popínají po pergolách, plotech a vchodec…