Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat million bells

28. Srpen 2020

Million bells pěstování. Kdo vycestoval za socialismu do SRN nebo do Rakouska, musel chtě nechtě obdivovat zdejší balkony, ze kterých visely květinové vodopády nádherných barev. Tuto radost si již můžeme dopřát i v našich podmínkách. K dostání jsou nejrůznější letničky, mezi kterými jsou nejoblíbenější pestrobarevné květiny pod názvem “Million bells“. Jsou to letničky vhodné do truhlíků nebo závěsných květináčů. Můžete si vybírat z pestré škály barev, od bílých, přes žluté, oranžové, červené, až po modré či fialové v jejich několika odstínech.

1

Na venkovní stanoviště umístíme million bells až ve druhé půlce května, kdy již nehrozí nebezpečí mrazíků. Místo pro million bells by mělo být chráněno před silným větrem a mělo by být dostatečně světlé, ne však na přímém slunci.

2

Optimální polohou je jih, jihovýchod, případně jihozápad. Rostlinám nejlépe vyhovují teploty vzduchu 21 až 24°C.

3

Pokud použijeme truhlíky z plastu, je nutné na dno nádoby nasypat vrstvu cihlových střepů a vyvrtat otvory pro odtékání přebytečné vody. Květiny tak budou lépe prospívat a budou růst rychleji.

4

Pěstební substrát by měl být dobře propustný a bohatý na živiny. Nejlepší je zakoupit již hotový, předem připravený substrát určený pro pěstování sufrinií. Ovšem můžete si jej namíchat i sami. Použijte k tomu směs vytvořenou ze zahradní zeminy, kompostu a písku, vše v poměru 2:1:1.

5

Zalévat million bells je nejlépe brzy ráno nebo až večer, kdy již v létě nepálí slunce. Doporučuje se nechat substrát mírně vyschnout a teprve potom zalévat. Chybou je přílišné zalévání, neboť rostliny v mokru trpí chorobami, zahnívají a špatně kvetou.

6

Hnojení se provádí v době vegetace dvakrát do týdne speciálním hnojivem pro surfinie, které obsahuje vysoký podíl železa. Pokud mají million bells málo železa, začínají žloutnout listy.

7

Přezimování million bells: Na zimu je nejlépe uložit rostliny million bells do světlé a chladné místnosti s teplotou od 5 do 10°C. Po dobu zimního spánku zaléváme jen velice zřídka. Na jaře rostliny hluboko seřízneme a vyměníme jim substrát za nový.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak předpěstovat petúnie
Jak pěstovat petúnie krok za krokem. Pokud toužíte po truhlících obalených zářivými květy a nechcete utrácet na tržišti za drahé sazenice, máte nejvyš…
Jak pěstovat gloxinie
Gloxinie a její pěstování. Gloxinie je krásná pokojová, ale i balkónová květina původem z Brazílie. Rostlina gloxinie má velké listy, které vynikají s…
Jak pěstovat mandevillu sundaville
Mandevilla sundaville pěstování. Mandevilla je bujně rostoucí popínavá rostlina, která dokáže za léto vyrůst až do výše tří metrů. Má několik kultivar…