Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat pouštní růži

10. Březen 2021

Pouštní růže pěstování. V mnoha zemích je pouštní růže známa pod názvem „růže pouště“. Odborně se tato rostlina jmenuje adenium obesum a nejčastějším výskytem je jihovýchodní Asie, především Vietnam a Thajsko, kde je velice oblíbená a populární. U nás se tyto rostliny množí z vlastních semen a oblibu si získaly jako sukulenty s krásnými jemnými květy. Jak pouštní růži pěstovat? Návod čtěte dále.

1

Úspěchů při pěstování pouštní růže dosáhnete především vytvořením vhodných podmínek, což znamená především teplo, nejlépe stále nad 18°C, pravidelné zalévání a hodně světla. Zálivka se musí řídit podle stavu olistění, čím má rostlina více listů na větvičkách, tím je potřeba větší množství vody. Naopak zálivku omezujeme na začátku vegetačního klidu, kdy listy začínají žloutnout a opadávat. Silné zdravé jedince nemusíme v zimě zalévat vůbec, zvláště pokud pokojová teplota klesá pod 15°C.

2

Výhodou pouštní růže je fakt, že snášejí bytové podmínky lépe, než například prostředí skleníku. Na dobře osvětleném parapetu u okna může růst i řadu let. Ještě lépe bude prospívat, když ji umožníte letnění venku na zahradě.

3

Přihnojování se provádí pomocí kombinovaných hnojiv. V posledních letech se osvědčilo hnojivo Kristalon nebo granule hnojiva pro bonsaje, Plantacote.

4

Pouštní růži můžete s úspěchem tvarovat jako bonsaje do tvaru vzpřímeného, šikmého, nebo jako strom na skále. Rostlina dobře snáší řez větviček, které můžete zkracovat a vytvořit si originální bonsaj již během tří až pěti let.

5

Květy se tvoří od března do září postupně. Pokud rostlina nekvete, můžete zkusit jeden trik spočívající v tom, že na několik týdnů až měsíců ohnete vrchol hlavního stonku do oblouku, čímž urychlíte tvorbu prvních květů.

6

Na rozdíl od jiných rostlin nevyžaduje pouštní růže pravidelné přesazování. Teprve ve chvíli, kdy jí dosavadní květináč nestačí, přesazujeme rostlinu s celým kořenovým balem do větší nádoby.

Tvarování pouštní růže: Pouštní růži lze velice dobře tvarovat jako bonsaj.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat topolovku | rady
Jak pěstovat „pomlázkovník“
Jak na domácí kopřivový med | recept
Jak správně vybrat kompostér