Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat tamaryšek

19. Květen 2020

Tamaryšek pěstování. Tamaryšek je známou ozdobou zahrad snad po celém světě již několik staletí. Pozoruhodné je, že o jeho existenci se zmiňuje již Bible, nebo u nás Staré pověsti české. K přednostem tamaryšku patří hlavně schopnost přizpůsobit se i extrémním podmínkám. Najdete ho na Sahaře i v drsných podmínkách vysokých pohoří Atlasu či Pyrenejí. Pěstování tamaryšku na vaší zahradě vám přinese krásně kvetoucí expozici.

1

Tamaryšek je keř snášející jakoukoliv nepohodu díky důmyslnému systému adaptace. Známá je jeho adaptabilnost na slanost, kterou jiné rostliny nemají. V horku pouště vylučuje, pomocí speciálních žláz na listech, slaný roztok.

2

Přes své schopnosti přizpůsobit se drsnému prostředí, působí tamaryšek velice jemně. Vyznačuje se tenkými svěšenými větvemi pokrytými jemnými čárkovitými listy, které připomínají dlouhé jehličí. Droboučké květy jsou těsně u větví a zbarvují se do jemné růžova, přes karmínovou až po sytě červenou barvu.

3

Pro pěstování tamaryšku na zahradě je nevhodnější slunné stanoviště, jelikož ve stínu špatně kvete. Zemina by měla být dobře propustná a vůbec ne těžká. Pokud dobře zakoření, tak starší keře bez problému snášejí sucho i prudké slunce.

4

Tamaryšek během pěstování roste velice rychle a dorůstá obvykle do 2-3 m. Tvoří vzdušný a opadavý keř s dlouhými větvemi a dobře snáší i silný vítr.

5

Nejhezčí je tamaryšek v době květu, což je období dubna až května. Drobné květy rostou v hroznech.

6

Pro zdravý růst, hezký vzhled a krásné květy, je potřeba keř tamaryšku na počátku jara hluboko seříznout. Řezat se mají větve, které kvetly v posledním roce. U některých druhů, jako je například „tetranda“, se řez provádí po odkvětu.

7

Tamaryšek je pro svou odolnost nenáročný na podmínky a pěstování. Keře vyžadují přímé světlo, jsou mrazuvzdorné a zalévat by se měly jako jiné okrasné keře, to znamená jen velice mírně. Pokud jde o půdní složení, stačí normální zahradní zemina bez potřeby zvláštního hnojení.

8

V zahradách se tamaryšek vysazuje s jinými okrasnými keři nebo do volného živého plotu. Rychle se rozrůstá, čehož se dá využít k zakrytí nežádoucích průhledů a koutů na zahradě.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat zlatý déšť | rady
Jak pěstovat zlatý déšť | rady. Zlatý déšť je zlidovělým pojmenováním okrasného keříku, jehož odborný název zní zlatice prostřední, neboli vědecky…
Jak pěstovat buxus neboli buksus
Buksus (buxus) pěstování. Buksus, neboli zimostráz (buxus), je jednou z nejoblíbenějších okrasných dřevin v našich zahradách, ale i ve městech, parcíc…
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat hroznovec
Hroznovec je vytrvalý opadavý keř, který když kvete, dokáže být velice impozantní. Zajímavým solitérem je hroznovec i v zimě kdy jej pro změnu zdobí v…
Jak pěstovat a využít vodnici