Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat žumen | rady

Jak pěstovat žumen | rady. Žumen je velice oblíbenou trvalkou, která patří mezi nejznámější a nejoblíbenější doma pěstované liány. Tato rostlina k nám přišla z tropů, kde roste ve vlhkých lesích jako popínavá rostlina. Pěstování žumenu není nikterak náročné a vypěstovat si rostlinku doma můžete i vy.

Co je potřeba

• Květináč
• Rostlina
• Voda
• Hnojivo
• Úpon
• Zeminu

1

Žumen si kupte ve specializovaném zahradnictví, anebo si domů doneste stonkový řízek, který dejte do substrátu, který přikryjte igelitem a nechte zakořenit.

2

Žumen zasaďte do květinového substrátu.

3

Žumen postavte na světlé a teplé stanoviště, ideálně na východní okno. Vůbec se nemusíte bát suchého vzduchu, protože ten má rád. Ideální průměrnou teplotou je 20 stupňů Celsia. V zimě však žumen snese i teplotu okolo 10 stupňů Celsia, je však lépe ponechat rostlinu po celý rok ve stabilní pokojové teplotě.

4

Žumen zalévejte s citem, snese spíše přesušení, než přemokření. Zálivka má být proto mírná a v misce nenechávejte stát vodu.

5

Žumen však umí být náročný na vlhkost, a proto v létě do misky dejte kamínky, které vlhkost pomohou udržet.

6

Každých 14 dní rostlinu hnojte běžným hnojivem pro rostliny okrasné listem. S nedostatkem živin listy žumenu změní barvu.

7

Mladé rostliny přesazujte každé jaro, ty starší pak jednou za tři roky.

8

Z listů utírejte prach, abyste udržely jejich průduchy čisté a ony mohly lépe dýchat. Za tuto péči se vám pak odmění většími přírůstky.

9

Liánu můžete s pomocí zaštipování tvarovat (liána se po zastřižení začne větvit).

10

Žumen rozmnožujte na jaře s pomocí 8 – 10 cm řízků, které zapíchněte do substrátu a přikryjte igelitem. Substrát udržujte stále vlhký a občas ho také větrejte. Řízky vám zakoření v průběhu 2 až 4 týdnů.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat echinaceu
Jak využít květy šeříku | rady a tipy
Jak pěstovat kustovnici čínskou