Co je potřeba

  • 1 kg meruněk
  • 1 palice česneku
  • 3 cibule i s natí
  • feferony podle chuti, čím víc, tím lépe :) 
  • 4 červené papriky
  • rozmarýn, tymián nebo jiné zelené koření
  • 1 lžíce soli
  • 5 lžic cukru
  • vinný ocet asi 1 dl
  • polovina lžíce celého pepře
1

Všechnu zeleninu očistíme, odstraníme z paprik jadérka, vypeckujeme meruňky a vše omyjeme. Dáme si stranou několik meruňkových pecek. Přidáme je do směsi ovoce a zeleniny, dodají omáčce lehkou příchuť.

2

Meruňky dáme do kastrolu se širokým dnem, přiklopíme poklicí a rozvaříme. Nepodléváme vodou, meruňky obsahují dost šťávy. Poté odstraníme poklici a odpaříme část vody, kterou meruňky pustí. Přidáme papriky, česnek, cibuli bez natě a feferony. Vaříme za občasného promíchání.

3

Když směs v kastrolu zhoustne, přidáme zelené natě, cukr, sůl a pepř. Za stálého míchání odpařujeme zbylou vodu, aby výsledná směs měla hustotu kečupu. Aby se omáčka, vzhledem k vyššímu obsahu cukru, nepřipalovala, podlijeme vinným octem. Ocet může být i jablečný nebo obyčejný lihový, odpaří se, nezanechá chuťovou stopu.

4

Když je směs pěkně hustá, bez vody, jen se zeleninou v malých kouscích, je tepelná příprava u konce. Tyčovým mixérem směs rozmixujeme, ochutnáme a dochutíme. Před mixováním nezapomeneme vyjmout meruňkové pecky, mixér to ocení :) Výsledná omáčka by měla být ostrá, slano sladká, s výraznou chutí meruněk. Chuť se po několika dnech změní, chuť jednotlivých ingrediencí se propojí a omáčka se rozleží. Takže jen dosolte nebo přislaďte.

5

Připravenou meruňkovou omáčku naplňte do sklenic a uložte v chladu. Pro delší skladování doporučuji zavařit při teplotě 80 °C po dobu 20 minut. Přeji dobré chutnání.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.833335
Average: 4.8 (6 votes)