Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit dýňové latte | recept

Dýňové latte | recept. Dýňové latte se stalo velmi oblíbeným nápojem a není divu, jedná se o netradiční variantu kávy s úžasnou sladkou chutí snoubenou s výrazným kořením. Pokud Vám zbylo trochu dýňového pyré, neváhejte a připravte si zdravé dýňové latte podle našeho receptu.

Co je potřeba

Co je potřeba na 2 – 3 porce:

  • 2 hrnky plnotučného mléka (lze nahradit kokosovým, rýžovým, sojovým či mandlovým mlékem)
  • 30 g dýňového pyré
  • 2 lžíce medu nebo javorového či jiného sirupu
  • 1/2 lžičky dýňového koření
  • Kousek vanilkového lusku
  • 1 hrnek horké instantní kávy či espressa
1

Do hrnce či rendlíku nalijeme mléko (asi 1/2 hrnku si necháme pro přípravu pěny), přidáme dýňové pyré, med a koření. Vše na mírném ohni zahříváme, dokud se nezačne tvořit pěna. Následně tekutinu přelijeme do mixéru a chvilku promixujeme (případně postačí i rychlé promíchání šlehačem na mléko či ponorným mixérem).

2

Zbylé mléko taktéž ohřejeme a šlehačem na mléko ušleháme z mléka hustou pěnu. Do skleniček rozlijeme horkou kávu, která by měla tvořit asi 1/3 obsahu sklenice.

3

Poté přilijeme prošlehané dýňové mléko a posléze navrch lžící naneseme mléčnou pěnu. Dýňové latte dozdobíme mletým kořením a podáváme.

  • Pokud doma nemáte směs dýňového koření, můžete místo toho přidat mletou skořici, hřebíček, muškátový oříšek, nové koření, kardamon a případně i čerstvý či sušený zázvor (nebo jen některé z těchto druhů koření).
  • Dýňové pyré připravíte opravdu jednoduše a v kuchyni jej využijete pro přípravu rozličných sladkých i slaných pokrmů. Stačí oloupat a nakrájet dýni na kousky, nasypat je do hrnce a podusit do měkka. Další možností je upéct dýňové kousky do měkka v troubě. Nakonec dýni rozmixujeme na pyré.
  • Pro přípravu dýňového latte lze využít dýni máslovou (je ze všech druhů nejsladší, chutná lehce po másle a oříšcích a je velmi vhodná pro výrobu dýňového pyré), muškátovou (má nejvýraznější chuť a také se často používá k výrobě pyré) nebo hokkaidó (je velmi univerzální, nemusí se loupat a její chuť připomíná jedlé kaštany).
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit thajské nudle s lososem
Thajské nudle s lososem představují velmi chutný a zdravý pokrm, který poslouží jako rychlý oběd či večeře. Níže uvedený recept snadno upravíte p…
Jak vyrobit rebarborové čatní
Jak vyrobit rebarborové čatní | recept z rebarbory. Nadbytek úrody rebarbory můžete snadno zpracovat na chutné a netradiční rebarborové čatní. Tato pi…
Jak upéct s dětmi zdravé brumíky
Jak upéct s dětmi zdravé brumíky | recept na domácí brumíky. Hledáte-li tip na společné tvoření s dětmi, jehož výsledkem bude chutný a zdravý mou…