Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit houby lišky s anglickou slaninou | recept

Recept na lišky s anglickou slaninou je rychlý, snadný a chutný. Oceníte ho ve dnech, kdy se vám nebude chtít dlouho stát u sporáku. Pokrm lze připravit ze všech druhů lišek (i jiných hub). Z lišky obecné je však nejlepší. Liška je v jídle křupavá, voňavá, jediná nevýhoda je její těžší stravitelnost v porovnání s jinými houbami. Některé zdroje uvádějí, že liška obecná je téměř nestravitelná a zažívacím traktem projde beze změny. Její chuť za to rozhodně stojí.

Co je potřeba

anglická slanina
cibule
houby lišky
zakysaná smetana
kopr, sůl, pepř
bramborové noky jako příloha

1
Lišky očistíme, větší plodnice pokrájíme na kousky a propláchneme. Vsypeme je do vroucí vody a povaříme přibližně 10 minut. Vodu nemusíme vylévat, ale můžeme ji použít při přípravě polévek, jejichž součástí jsou houby nebo k namočení sušených hub.
2
Anglickou slaninu pokrájíme na kostičky a na pánvi opečeme. Když pustí dostatečně tuku, přidáme jemně pokrájenou cibuli a orestujeme ji. Pak vložíme předvařené houby, opepříme, podlijeme velmi malým množstvím vody a dusíme nejméně 15 minut do změknutí hub.
3
Měkké houby osolíme a do směsi přidáme zakysanou smetanu. Ještě chvilku povaříme, směs by měla být hustá. Pokud se nám nepodařilo odhadnout množství vody a máme ji řídkou, lehce směs poprašte moukou a povařte. Je lepší přidávat při vaření raději méně vody.
4
Hotový pokrm ochutíme nakrájeným koprem, jeho odpůrci mohou použít listovou petržel. Podáváme s bramborovými noky. Přeji vám dobré chutnání.
Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články