Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit jahodovo-rebarborový džem | recept

Jahodovo-rebarborový džem | recept. Pokud se Vám urodilo velké množství rebarbory, možná jste již vyzkoušeli všelijaké recepty na moučníky či sladké pokrmy. Rebarboru však můžete využít i pro přípravu zdravějšího džemu, ve spojení s jahodami vytvoří výraznější a říznější nakyslou chuť. V našem článku Vám poradíme, jak připravit zdravější jahodovo-rebarborový džem bez chemických konzervantů.

Co je potřeba

  • 1 kg jahod
  • 1/2 kg očištěné rebarbory
  • 500 g třtinového cukru
  • 20 g citrusového pektinu
  • šťáva z 1 citronu nejlépe v BIO kvalitě
  • trocha vody na podlití
  • vysterilizované zavařovací skleničky
1

Jahody jsou skvělým zdrojem vitamínu C, vitamínů skupiny B, draslíku, vápníku, fosforu, železa a mnoha dalších látek nezbytných pro správné fungování lidského organismu. Mají i celou řadu léčivých účinků – mimo jiné bojují proti chudokrevnosti a kožním problémům, posilují imunitu, detoxikují organismus, mají příznivý vliv na nervovou soustavu a funkci srdce a cév, posilují nervy a trávení a působí jako prevence před vznikem rakoviny.

2

Citrusový pektin je (na rozdíl od želírovacích cukrů a dalších želírovacích přípravků) čistě přírodní a neobsahuje nebezpečné konzervanty ani jiné chemické látky. Místo aby organismu škodil, má naopak velmi příznivé účinky. Pomáhá z těla odstraňovat cholesterol a těžké kovy a zároveň zlepšuje využitelnost vitamínu C a dalších látek v těle.

3

Jahody a rebarboru omyjeme a nakrájíme na menší kousky. Nasypeme je do hrnce a podlijeme trochou vody a vaříme na mírném ohni, dokud se nerozvaří.

4

Poté do hrnce přidáme 2 lžíce třtinového cukru důkladně rozmíchané s citrusovým pektinem a vše krátce povaříme.

5

Nakonec přisypeme zbytek třtinového cukru a přilijeme citronovou šťávu. Za stálého míchání džem vaříme, dokud nezhoustne. Konzistenci ověříme talířovou zkouškou (na talířek naneste lžíci džemu a nechte vychladnout).

6

Ještě horký džemem naplníme suché vysterilizované zavařovací sklenice, řádně je zavíčkujeme a poté džem případně zavaříme - 20 minut při teplotě 85 °C. Nakonec skleničky obrátíme dnem vzhůru a necháme vychladnout.

Do jahodovo-rebarborového džemu můžete pro ozvláštnění přidat lístky čerstvé máty či meduňky, vanilku, chia semínka nebo zázvor.

Při zavařování je třeba dbát na čistotu kuchyňského náčiní. Nepoužívejte ovoce, které nese známky hniloby či plísně.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zpracovat úrodu dýně Hokkaidó
Jak připravit pikantní džuveč
Jak připravit pikantní džuveč | recept na srbské rizoto. Džuveč je jídlo ze směsi rýže, zeleniny a také masa. Podle doložených historických pramenů má…