Co je potřeba

  • 1 větší batát
  • 1 velká nebo 2 malé mrkve
  • 1 malá cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 1 lžíce kokosového nebo olivového oleje
  • 1,2 litru vody či zeleninového vývaru
  • 100 ml rostlinné smetany
  • sůl, pepř, čerstvé bylinky
1

Batáty jsou hlízy povijnice batátové, která pochází ze Střední Ameriky. Patří mezi nejlepší zdroje sacharidů. Obsahují také více vlákniny, vitamínu C a méně sacharidů a kalorií než klasické brambory. Dále v nich naleznete obrovské množství vitamínu A, vitamín B6, vitamín K, vápník, hořčík, draslík a další cenné látky.

Díky obsahu těchto látek pomáhají batáty zvyšovat obranyschopnost organismu, působí jako prevence před vznikem rakoviny, podporují trávení, stabilizují hladinu cukru v krvi, zlepšují zrak, stav kostí, vlasů, nehtů a pokožky, uklidňují nervy, atd.

2

A jaký je postup při přípravě krémové polévky?

Batát a mrkev oloupeme, omyjeme a nakrájíme na větší kousky. Na kokosovém či olivovém oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibuli a na plátky nakrájený česnek, poté přidáme kousky zeleniny a ze všech stran ji opečeme.

3

Následně vše zalijeme vodou nebo zeleninovým vývarem a zeleninu uvaříme doměkka. Trvá to asi půl hodiny. Měkkou zeleninu rozmixujeme ponorným mixérem dohladka. Polévku zjemníme rýžovou či sojovou smetanou a dochutíme ji solí, pepřem a čerstvými bylinkami.

4

Polévku je možné podávat zdobenou čerstvými bylinkami, trochou smetany, praženými semínky nebo s krutony. Přeji dobrou chuť!

Tipy
  • Do polévky můžete přidat také mletý či sušený zázvor a kari koření.
  • Místo mrkve můžete použít dýni nebo jinou zeleninu.
  • Chuť polévky je možné zvýraznit přidáním trochy citronové šťávy.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)