Co je potřeba

Množství surovin je orientační, cukroví nelze zkazit a přidáním různých ingrediencí uděláte více druhů.

  • 240 g strouhaných dětských piškotů
  • hrst strouhaných ořechů nebo mandlí
  • 100 g kakaa
  • 200 g másla
  • hrst kokosu
  • 150 g moučkového cukru
  • rum na zvlhčení směsi (nebo sirup)
  • (můžeme přidat marmeládu, rozinky, strouhanou čokoládu...)
1

Všechny suroviny v míse promícháme a utvoříme si „modelovací“ hmotu na nepečené cukroví. Je-li příliš hustá, zvlhčíme ji rumem nebo ovocnou šťávou. Je-li řídká, přidáme piškoty nebo ořechy. Nepoužívám syrová vejce, která jsou v původním předpisu.

2

Z připravené hmoty tvoříme kuličky, které obalujeme v kokosu nebo strouhaných oříšcích. Obalené kuličky vložíme do papírových košíčků a uchováváme je v chladničce. Chceme-li si pohrát, můžeme do kuliček balit například rumové pralinky.

3

Jiný způsob nepečeného cukroví je krájet hmotu na kostky. Připravíme si dvě těsta, jedno s kakaem, druhé světlejší bez kakaa. Na plech s vyšším okrajem, který je vyložený pečícím papírem, rozválíme tmavou hmotu. Potřeme ji marmeládou a rozválíme na ni světlejší těsto. Povrch polijeme čokoládou. Po ztuhnutí čokolády krájíme nepečené cukroví nožem namočeným v horké vodě na kostičky. Nůž namáčíme v horké vodě proto, aby se nám čokoláda při krájení nelámala. Přeji vám dobrou chuť.

Tipy

Nepečené cukroví se dělá i z pomletých tatranek nebo oplatek Delissa s kokosovou příchutí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (10 votes)