Co je potřeba

  • 1 kg syrového vepřového sádla
  • 0,5 l světlého piva
  • 1 cibule
  • feferonka podle chuti
  • 2 lžičky mleté sladké papriky
  • sůl dle uvážení
  • zelená nať na ozdobu
1

Vepřové sádlo nakrájejte na kostky. Na škvaření kupujte hřbetní sádlo, po vychladnutí je tužší a na přímou spotřebu je vhodnější než sádlo vnitřní.

2

Do širšího kastrolu nalejte pivo a přiveďte ho k varu. Pak do něj vložte kostky sádla a vařte. Všechna tekutina se musí vyvařit. Jakmile zbyde v nádobě jen sádlo, snižte teplotu a doškvařte. Sádlo odebírejte, po ztuhnutí uložte v chladu a můžete jej využít při vaření. 

3

Hotové škvarky přes síto oddělte od zbytku sádla a nechte vychladnout. (Sádlo má vysokou teplotu, proto ho přeceďte přes kovové síto.)

4

Studené škvarky pomelte na masovém strojku a přidejte k nim feferonku a cibuli. Cibuli co nejjemněji nakrájejte na kostičky. Feferonku můžete před krájením spařit v horké vodě, trochu změkne a lépe se krájí na malinké kousky. Do pomazánky ji přidejte v množství, které vám bude vyhovovat. Palčivá chuť se uložením trochu zmírní.

5

Nakonec přidejte mletou sladkou papriku a sůl. Směs promíchejte a nechte odležet v chladu. Odležením získá na chuti. Pomazánku na chlebu dozdobte např. pažitkou nebo cibulovou natí. Ať vám chutná!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)