Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit řepný kečup | recept

Řepný kečup | recept. Červená řepa je velice oblíbenou zeleninou. Obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek, např. kyselinu listovou, řadu minerálních látek a antioxidantů. Řepa má široké užití, lze ji vařit či péct, využít ji při přípravě slaných, ale i sladkých jídel. V následujícím receptu je červená řepa použita jako netradiční základ kečupu. Jde přitom o zdravější verzi této pochutiny. Díky zapojení jablek je pak řepná chuť jemnější. Nesmí chybět ani třtinový cukr, jablečný ocet a bylinky. Řepný kečup, můj malý syn ho překřtil na řepuč, je skvělý jako příloha k pečeným bramborům nebo jen tak s topinkou. Příprava kečupu není příliš složitá, ani zdlouhavá. Dbejte také na sterilizaci sklenic, aby vám řepuč vydržel co nejdéle.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 300 g řepy
  • 200 g jablek
  • ½ hrnku třtinového cukru
  • 1 hrnek jablečného octa
  • 1 cibuli
  • ½  lžíce oleje
  • 1 lžičku sušeného libečku, případně menší hrst nasekaného čerstvého
  • sůl a pepř
1

Nejprve si oloupeme červenou řepu a jablka, ty pak zbavíme jádřinců a všechno nakrájíme na větší kostky. Řepu vhodíme do hlubšího hrnce a zalijeme vodou. Přivedeme k varu, vaříme asi 10 minut.

2

Mezitím zbavíme cibuli slupky a nakrájíme ji nadrobno. Na pánvi rozehřejeme olej a cibuli necháme zesklovatět. Jakmile začne zlátnout, stáhneme pánev z plamene. Orestovanou cibuli vhodíme do hrnce k řepě. Přidáme i nakrájená jablka, přisypeme cukr, přilijeme ocet a přivedeme k varu.

3

Poté stáhneme plamen a necháme provařit asi 20 minut. Libeček propereme a nasekáme nadrobno, pokud používáme čerstvý. Těsně před koncem vaření, přidáme libeček k řepné směsi, osolíme a opepříme a necháme ještě pár minut probublávat.

4

Jakmile bude řepa úplně měkká, rozmixujeme směs ponorným mixérem. Vytvoříme hladkou konzistenci, pokud se nám bude zdát kečup příliš hustý, přilijeme trochu vody a znovu promixujeme.

5

Sklenice sterilizujeme a poté do nich nalijeme připravený kečup. Důkladně uzavřeme a uložíme do lednice. Řepný kečup spotřebujeme do dvou týdnů.

Autor: marketahoz | Zobrazit autorská práva

fotografie archiv autorky

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články