Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 300 g řepy
  • 200 g jablek
  • ½ hrnku třtinového cukru
  • 1 hrnek jablečného octa
  • 1 cibuli
  • ½  lžíce oleje
  • 1 lžičku sušeného libečku, případně menší hrst nasekaného čerstvého
  • sůl a pepř
1

Nejprve si oloupeme červenou řepu a jablka, ty pak zbavíme jádřinců a všechno nakrájíme na větší kostky. Řepu vhodíme do hlubšího hrnce a zalijeme vodou. Přivedeme k varu, vaříme asi 10 minut.

2

Mezitím zbavíme cibuli slupky a nakrájíme ji nadrobno. Na pánvi rozehřejeme olej a cibuli necháme zesklovatět. Jakmile začne zlátnout, stáhneme pánev z plamene. Orestovanou cibuli vhodíme do hrnce k řepě. Přidáme i nakrájená jablka, přisypeme cukr, přilijeme ocet a přivedeme k varu.

3

Poté stáhneme plamen a necháme provařit asi 20 minut. Libeček propereme a nasekáme nadrobno, pokud používáme čerstvý. Těsně před koncem vaření, přidáme libeček k řepné směsi, osolíme a opepříme a necháme ještě pár minut probublávat.

4

Jakmile bude řepa úplně měkká, rozmixujeme směs ponorným mixérem. Vytvoříme hladkou konzistenci, pokud se nám bude zdát kečup příliš hustý, přilijeme trochu vody a znovu promixujeme.

5

Sklenice sterilizujeme a poté do nich nalijeme připravený kečup. Důkladně uzavřeme a uložíme do lednice. Řepný kečup spotřebujeme do dvou týdnů.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)