Co je potřeba

  • 500 g rajčat
  • 750 g paprik
  • 1 velká cibule
  • 2 velké stroužky česneku
  • 3 lžíce oleje
  • 3 lžíce červeného vinného octa
  • 2 lžičky soli
  • 3 lžíce koriandru
  • 1-3 chilli papričky (podle toho, kolik snesete)
1

Rajčata nejprve oloupejte. Snáze to půjde, ponoříte-li je na několik sekund do vroucí vody. Nožem je pak na opačné straně od stopky nařízněte do kříže a sloupněte. Další způsob, jak lehce oloupat rajčata, je tento: mírným tlakem přejeďte obrácenou čepelí nože (tupou stranou) celý plod, podobně jako byste ho loupali. Slupka se uvolní a běžným způsobem jde z rajčete snadno stáhnout. Nejméně pracným způsobem je vařit salsu z loupaných rajčat v konzervě. Z paprik a chilli odstraňte semínka a očistěte cibuli a česnek.

2

Zeleninu nahrubo rozsekáme pomocí kuchyňské techniky. Salsa by měla být méně nebo více hrudkovitá, v žádném případě ne jako kečup. Do nasekané zeleniny přidejte sůl, olej a ocet. Dobře promíchejte, přidejte posekanou nať koriandru a nechte v chladu marinovat alespoň 2 hodiny před podáváním.

3

Nať koriandru se obtížně shání a někdo ji pro její výraznou chuť nemá v oblibě. Nahradit ji můžete hladkolistou petrželí, ale není to ono. Takto připravenou salsu můžete v chladničce uchovat až dva týdny.

4

Pro uchování na zimu musíte salsu alespoň 10 minut mírným varem povařit. Plní se do nahřátých sklenic a steriluje 20 minut při 80 °C. Sklenice si snadno nahřejete na plechu v troubě.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (3 votes)