Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zapečené nakládané minipárečky s hrubozrnnou hořčicí a červenou cibulí | recept

Recept na pečené pikantní minipárečky sice nepatří zrovna mezi dietní pokrmy, ale pokud se právě neoddáváte jarnímu hubnutí, tak si určitě zahřešte. Jde o rychlovku vhodnou především jako večeři nebo jako chuťovku na večírek. Kombinace dijonské a hrubozrnné hořčice rozhodně nepodceňujte a nenahrazujte je obyčejnou hořčicí, obě mají specifickou chuť i vůni, která dodá pokrmu na pikantnosti. Štiplavost obou hořčic skvěle doplňuje med. Nakládané párky mají vlastní typickou chuť a také vhodnou velikost, lze však použít i klasické párky.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

- 1 sklenici nakládaných vepřových minipárků
- 1 červenou cibuli
- 2 lžíce hrubozrnné hořčice
- 2 lžíce medu
- 1 lžíce dijonské hořčice
- 1 lžička vinného octa
- 1 lžíce rostlinného oleje

1
Minipárky je třeba den před pečením naložit, proto si nejprve připravíme marinádu. V menší misce smícháme hrubozrnnou hořčici, med, dijonskou hořčici a vinný ocet. Metličkou všechno rozšleháme, aby se med propojil s ostatními ingrediencemi.
2
Jakmile máme marinádu připravenou, scedíme párky a všechny je vložíme do větší mísy s víkem nebo nádoby, kterou lze uzavřít. Párky přelijeme marinádou a mísou několikrát opatrně zatřeseme, aby se všechny párky obalily v marinovací směsi. Nádobu přiklopíme a vložíme do lednice, kde párky necháme odležet do druhého dne.
3
Následující den nejprve rozpálíme troubu na 200 °C. Červenou cibuli zbavíme slupky, rozdělíme napůl a poté krájíme na plátky. Připravíme si zapékací mísu, nalijeme do ní lžíci rostlinného oleje a pak do ní přesuneme všechny cibulové plátky.
4
V dalším kroku do připravené zapékací mísy přidáme marinované minipárečky, trochu je promísíme s nakrájenou červenou cibulí a pomocí stěrky přelijeme zbylou hořčicovou marinádou, která uvízla v míse, v níž jsme nechali párky přes noc odležet.
5
Zapékací nádobu vložíme do vyhřáté trouby a pečeme přibližně 20 minut. Průběžně kontrolujeme a promícháváme, aby se med nepřipékal. Párky by měly být díky medu lepkavé a díky ostré dijonské hořčici zase pikantní. Podáváme s čerstvým chlebem nebo s pečivem.
Autor: marketahoz | Zobrazit autorská práva

archiv autorky marketahoz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Kuřecí peperonata | recept. Peperonata je původem italská zeleninová příloha k rybám a masu. Peperonata je jednoduchá na přípravu a nepotřebujete na n…
Rumunský guláš | recept. Guláš je jídlo, které má obrovské množství variací. Asi nikdo ho nevaří z přesně odvažovaných a stále stejných přísad. Experi…
Jak uvařit hovězí bourguignon | recept. Následující úprava hovězího masa má svůj původ ve Francii. Stejně jako mnoho jiných pokrmů má i tento recept v…