Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravé mrkvové karbanátky | recept

Zdravé mrkvové karbanátky | recept. Také často přemýšlíte, co jednoduchého, lehkého a bezmasého uvařit k večeři? Pokud máte rádi nové chutě, vyzkoušejte mrkvové karbanátky podle následujícího receptu. Pokrm není smažený, pouze pečený v troubě, což mu na chuti rozhodně neubírá. Potřebné ingredience určitě naleznete ve spíži. Karbanátky jsou navíc i bezlepkové, zahušťují se pouze ovesnými vločkami. Na přípravu mrkvových karbanátků budete potřebovat i sýr, nejlepší je použít klasický 30% eidam. 

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 2 větší mrkve
  • 2 hrsti ovesných vloček
  • 50 g eidamu
  • 1 vejce
  • sůl, pepř a špetku muškátového oříšku
  • kukuřičnou strouhanku na obalení
  • 2 lžíce oleje na potření (slunečnicového nebo řepkového)
1

V prvním kroku si přichystáme hlubší mísu. Do ní nasypeme vločky a zalijeme je trochou vody, nemusí být ani všechny ponořené, postačí, když se trochu namočí a nabobtnají. Při větším množství tekutiny se mají tendenci nasáknout příliš a vytvořit tak "blátivou" konzistenci.

2

Dále si oloupeme mrkev a nastrouháme ji společně se sýrem na hrubém struhadle. Obojí nasypeme do mísy k vločkám a promícháme. Přidáme rozkvedlané vejce, dochutíme solí a pepřem, podle chuti můžeme přisypat i malé množství muškátového oříšku. Vše důkladně promícháme.

3

Strouhanku si nasypeme do hlubší misky. Případně si ji snadno vyrobíme rozmixováním kukuřičných lupínků. Navlhčenou rukou tvarujeme karbanátky a obalujeme je ve strouhance. Troubu předehřejeme na 200 °C. Plech potáhneme pečicím papírem a hotové karbanátky na něj pokládáme. Olej si nalijeme do hrnečku a mašlovačkou trochu potřeme karbanátky z obou stran.

4

Jakmile bude trouba dostatečně teplá, vložíme do ní plech s pokrmem a pečeme asi 20 minut dozlatova. V polovině pečení obrátíme karbanátky na druhou stranu. Jakmile zezlátnou z obou stran, vyjmeme plech z trouby a ihned podáváme, výborné jsou třeba s bramborovou kaší. Nechte si chutnat!

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zeleninové placky | recept
Zeleninové placky | recept. Máte rádi bramborák, ale bývá vám po něm těžko? Vyzkoušejte následující recept na zeleninové placky. Základ je podobný jak…