1

Horké letní dny jsou obdobím, kdy se setkáváme s velkým výskytem tohoto hmyzu, parazitujícího na lidské krvi. Způsobů obrany proti komárům je naštěstí mnoho. Komáry láká hlavně tělesný pach. Právě pach lidského potu je pro komáry vábivý. Komáři jsou labužnící. Samičky si vybírají hojně prokrvená místa na lidském těle.

Doma si snadno a rychle můžete vyrobit repelenty a odvary proti komárům a to na přirodní bázi.

Existuje mnoho rad a receptů, přinášíme ty nejosvědčenější recepty na domácí přírodní repelenty proti komárům:

  • Hřebíček
    Z hřebíčku můžete připravit tinkturu nebo odvar. Pro přípravu tinktury louhujte 30 kusů hřebíčku ve 160 ml lahvi Alpy Francovky (lihový roztok přírodních rostlinných silic), hřebíček ve francovce louhujte alespoň dva dny. Tinkturu nanášejte na kůži, působí jako repelent. Silná vůně přírodních silic a hřebíčku komáry odradí.
    Pro přípravu odvaru použijte 15-20 kusů hřebíčku, ty povařte v 1 l vody. Povařenou vodu s hřebíčkem umístěte do nádoby a položte na okenní parapet. Vůně odvaru spolehlivě komáry odradí od návštěvy u vás doma.
     
  • Rozmarýn
    Z rozmarýnu si můžete připravit účinný repelent. Přiveďte 1 l vody k varu, do vroucí vody vysypejte jeden sáček rozmarýnu, odstavte z plotny a nechte vychladnout. Po vychladnutí přelijte do lahve a přidejte jednu malou lžičku vinného octa, promíchejte. Doporučujeme repelent skladovat v lednici.
     
  • Ořešák
    Z ořešáku si můžete připravit odvar nebo lihový výluh. Listy nebo plody ořešáku nakrájejte na kousky a naložte do lihu. Líh musí být minimálně 90%, líh můžete zakoupit v běžné lékárně. Lih můžete použít také pro výrobu přírodního repelentu a to v kombinaci s přírodními esencemi. Do 100 ml 90% lihu přidejte přírodní esence a to konkrétně: 3 ml citronové trávy, 2 ml rozmarýnu, 2 ml máty a 2 ml eukalyptu, důkladně promíchejte. Tato esence vydrží po dobu 2-3 let.

Které vůně rostlin komáři nemají rádi?

  • šalvěj
  • tabák (aroma tabáku)
  • vrátič (plevel)
  • cedr

2

Elektrické odpuzovače – Vydávají vysokofrekvenční akustické vlny, pro člověka neslyšitelné, avšak pro komára nepříjemné a odpudivé. Jiné zase vypouští vůni, pro člověka neškodnou, ale pro komára nesnesitelnou. Ceny se pohybují dle kvality od pár stovek korun až po tisícikorunu a více. Strká se do zásuvky nebo můžete nalézt odpuzovače i na baterky.

3

Lapač hmyzu – Hmyzí návštěvníky láká pomocí světla nebo pachu a když vlezou dovnitř lapače, zahubí je. Ceny bývají lehce dražší než odpuzovač.

4

Moskytiéry, sítě do oken – Spolehlivá ochrana vašeho obydlí před otravným hmyzem. Dnes si můžete pořídit síť i přímo na postel, a žádný komár se vám nedostane pod kůži.

5

Přírodní oleje a esence – Některé rostliny a oleje mají přirozené odpudivé účinky pro hmyz. Nechávají se buď odpařovat v místnosti, a nebo se různé masti aplikují přímo na kůži.

6

Chemické repelenty – Vhodné obzvláště na venkovní užití, k táborákům a grilovačkám. Nanáší se přímo na tělo a svým složením odpuzuje nežádoucí hmyz. Avšak postřiky mohou podráždit kůži a alergikům způsobit potíže.

7

B-komplex – Vitamín B je pro parazity sající lidskou krev hodně nepříjemný, a tak se doporučuje si v lékárně koupit tabletky, hlavně při častých výletech do přírody a rizikových oblastí.

Tipy

Pokud máte zahradní jezírko, může být dobrou prevencí chov dravých jezírkových rybiček nebo hmyzu (např. potápníků).

Zbytečně doma nesviťte při otevřeném okně. Venku se co nejvíce zahalte oblečením, které komár nepropíchne svým sosáčkem. Při zabití komára holou rukou si ji pořádně omyjte, pracujete totiž s krví!

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.1
Average: 3.1 (10 votes)