1

Začneme tvářenkou na oči. Podle typu obličeje volíme i vhodný postup. A)Oválný obličej – tvářenku nanášejte přímo na lícní kosti, ale neměla by jít k nosu blíže než na šířku dvou prstů a taky by neměla dosahovat níže než ke špičce nosu. Tvářenku nedávejte ale příliš vysoko. Ponechte tam trochu světlejšího místa pro vyniknutí vašich očí.

Srdčitý obličej – tvářenku nanášejte také přímo na lícní kosti. Špičatou bradu zjemněte slabounce tvářenkou. Nenechávejte žádné ostré čáry, můžete je zjemnit jemným popraškem pudru.

Obdélný obličej – tvářenku nanášejte od středu lícní kosti směrem k vlasům, pro změkčení a prodloužení obličeje. Navíc obličej opticky zkrátíte stopou tvářenky na bradě a na čele. Horní okraj tvářenky můžete nechat dojít až nad úroveň očí.

Kulatý obličej – tvářenku nanášejte od středu lícních kostí do stran ke spánkům. Spodní okraj tvářenky si udělejte až pod úroveň špičky nosu. Není dobré používat příliš moc tvářenky.

2

Pokračovat můžeme zvýrazněním očí. Používejte alespoň dvoje oční stíny, střední odstín na celé víčko a tmavší odstín na záhyb a vnější třetinu víčka, aby oči vypadaly opticky hlubší. Linky nanášejte tence kolem celého oka, blízko řas. Na večer použijte silnější a výraznější oční linky. Při večerním líčení můžete své oči ještě zvýraznit světlejším tónem pod obloukem obočí.

Obočí by mělo být vždy udržované. Napoprvé byste si měla zajít k odborníkovi, který vám správně vytvaruje obočí, a pak už si ho jen doma udržujete. Obecně ale platí, že u kulatého obličeje by mělo obočí mířit ke špičce ucha, u oválného obličeje by se mělo obočí stáčet dolů k ušnímu lalůčku. U toho, kdo má obdélný obličej nakloňte linku směrem ke středu ucha a u srdčitého obličeje tvarujte obočí od přímé linie obočí k vrcholku ucha.

3

A pak samozřejmě nesmíme zapomenout na rty. Opět volíme postup podle typu našich rtů. Tenké rty zvýrazněte na horním „m“ konturovací tužkou a spodní okraj rtů po jeho přirozeném okraji, používejte střední tóny barev rtěnek. Barvy s leskem dodají vašim rtům plnost. Příliš tmavá rtěnky by vám rty zúžila, proto je nepoužívejte. Malé rty. Váš úsměv si zkuste rozšířit zvýrazněním koutků vašich úst. Střídejte vrstvy rtěnky a konturovací tužky. Rty se svislými koutky. Konturovací tužkou si jemně načrtněte zvednuté koutky úst. Na střed rtů použijte tmavší barvu než na koutky.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.81818
Average: 3.8 (11 votes)