Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si usnadnit praní oblečení | rady

Jak si usnadnit praní oblečení | rady. Praní oblečení se pro mnohé z nás stala rutina, nad kterou už nepřemýšlíme. Roztřídíme oblečení podle barev, strčíme ho do pračky, navolíme program, v němž se má prát, množství kg a teplotu, nasypeme prášek, pustíme vodu a zmáčkneme spouštěcí tlačítko. Ale co když existují tipy, které mohou naše praní zkvalitnit nebo urychlit? Co když už jiní přišli na fígle, které by se nám mohly hodit? Podívejme se na některé z nich, které byste mohli zkusit už při dalším praní.

1

Černé oblečení

Prát černé oblečení tak, aby časem neztratilo sytost barvy, to je umění. Ale když už se to nepodaří, co s tím? Nezávisí to na speciálních chemických prostředcích, které přidáte do pračky. Tajemství je v přírodě. Do vroucí vody nasypte několik hrstí břečťanu, který nechte luhovat asi 3 hodiny. Potom rostlinu z vody vytahejte a do vody místo toho vložte své černé oblečení, které už ztratilo barvu. Nechte je v této vodě přes noc a ráno ho dejte do pračky. Do vody na máchání přitom přidejte trochu octa. Černé oblečení by mělo získat zpět svou dřívější barvu, která by měla být už nadále zajištěna octem. Takto obarvené prádlo ale raději perte první dvě až tři praní odděleně.

2

Zašlé límečky u košile

Každý to asi dobře známe. Límečky od košile bývají nejšpinavější částí tohoto oblečení. Jenže jak je vyprat? Zkuste košili namočit a ručně límeček vyprat s trochou šampónu na vlasy. Teprve potom dejte košili do pračky. Skvrny by měly zmizet.

3

Srážení prádla

Aby se nové oblečení nesrazilo, až ho budete poprvé prát, nechte ho na noc namočené ve studené slané vodě. Až nové oblečení poté vyperete, nemělo by se srazit.

4

Žvýkačka

Žvýkačku, která se vám nedopatřením přilepila na oblečení, často nemůžeme nijak odstranit. Někdo používá benzin, ten ale může poškodit barvy. Jednoduchým trikem, jak se protivné žvýkačky zbavit, je jednoduché zmrazení. Přiložte kostky ledu a počkejte, až žvýkačka úplně ztvrdne. Pak ji už jen sloupněte a neměl by po ní zůstat žádný flek.

5

Barvící prádlo

Prádlo, které obarví jiné prádlo, je dost nepříjemným překvapením pro každého, kdo kdy pral. Jenže jak poznat, že prádlo barví? Navlhčete kousek oblečení a vložte ho mezi dvě bílé látky. Přežehlete a vzápětí uvidíte, jestli jsou bílé látky obarvené či nikoliv. Pokud chcete předejít tomu, aby vaše prádlo „barvilo“, obraťte ho naruby, a při prvním praní přidejte do vody na máchání sklenku bílého vinného octa. Barva by se měla v látce natrvalo zafixovat.

6

Inkoustové skvrny

Pokud jste si zamazali své oblečení od propisky, nezoufejte. Zkuste polít tuto skvrnu mlékem a třete ji tak dlouho, dokud nezmizí. Možná bude nutné celý postup několikrát opakovat.

Autor: Nikita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit octomilek | rady a tipy
Jak se zbavit octomilek | rady a tipy. Octomilky jsou malé mušky, které se mohou objevit čas od času v každé domácnosti. Jak předcházet jejich přemnož…
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak opravit okenní tabule | rady
Jak opravit okenní tabule | rady. Opravou okenní tabule se míní její výměna. Opravit prasklou tabuli nelze, jedině prasklinu přelepit průhlednou pásko…