Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vzít míru – změření konfekční velikosti | postup

Jak si vzít míru – změření konfekční velikosti | postup. Je sice možné, že si oblečení v poslední době spíše kupujeme, než si necháváme šít, ale i v obchodě potřebujeme znát svou konfekční velikost. Bohužel většina lidí ji nezná, neumí se změřit, a tak se stává, že si kupují malé, či příliš velké oblečení. Toto oblečení pak není pohodlné, nesedí a hlavně neprospívá celé postavě. Umíte si změřit svou konfekční velikost?

Co je potřeba

krejčovský metr
případného asistenta
tužka
papír

1

Podprsenka

Velikost podprsenky se zjistí tak, že si změříte svůj obvod pod prsy a pak přes hroty prsou. Dané obvody od sebe odečtete a podle výsledného rozdílu zjistíte velikost košíčku.

Rozdíl

• 10 cm – A

• 15 cm B

• 20 cm - C

• 25 cm – D

• 30 cm – DD

Při kupování podprsenky se však nekupuje přesně naměřený obvod pod prsy, protože podprsenka je elastická. Číslo podprsenky je tedy vždy asi o 10 cm menší než skutečně naměřený obvod. To znamená, že když naměříte například 88 cm. Koupíte si podprsenku s obvodem 80. Zapínání by nikdy nemělo být na posledních háčcích, ale vždy uprostřed.

2

Límec

Potřebujete znát velikost krku, košile a podobně? Měří se obvod krku takovým způsobem, že by měla být vůle mezi metrem a krkem na dva prsty. Pokud vám vyjde necelé číslo, tak zaokrouhlujte vždy směrem nahoru.

3

Konfekční velikost se měří

• Obvod krku

• Obvod hrudníku v nejširším místě

• Pas

• Délka zad od krku (jakoby spodní hrany límce) až ke spodnímu okraji košile.

• Pak se také měří délka ramene, což znamená míra od krku po ramenní kloub. 

• Délka rukávu se získá tak, že měříte zezadu, kdy má dotyčný ruku zvednutou do úhlu o 90 stupních a měříte od ramenního kloubu, přes zadní část paže až po zápěstí.

• Šířka zad se měří cca 5 centimetrů pod úrovní límce od jednoho ramene ke druhému. S těmito mírami pak můžete celkem snadno i bez muže sehnat košili, či sako.

• Pas se měří v tom nejužším místě, což obvykle bývá těsně nad pánví – kyčlemi.

• Boky se měří v nejširším místě, ale pozor, ne přes hýždě! Obvykle to bývá asi 15 až 25 cm pod pasem.

• Délka kalhot se měří zezadu od pasu, přes hýždě až dolů ke kotníkům.

• Dané centimetry si pak podle metrických tabulek dostupných na internetu, či v obchodě můžete pak hravě převést.

4

Tak např. při hledání kalhot se obvykle hledá podle boků.

Číslování u žen je:

• 84 – 88 cm velikost 36, ale také i XS anebo 1

• 89 – 92 cm velikost 38, S, 1

• 93 – 96cm velikost 40, M, 2

• 97 – 100 cm velikost 42, L, 3

• 101 – 104 cm velikost 44, XL, 4

• 105 – 110 cm velikost 46, XXL, 5

• 111 – 116 cm velikost 48, XXXL, 6

5

Podívejte se na tabulku konfekčních velikostí.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o pleť v zimě
Jak se starat o pokožku po holení | rady
Jak se starat o pokožku po holení | rady. Naše citlivá pokožka má tendenci bránit se všem zásahům zvenčí a holení pro ni není zrovna příjemná záležito…
Jak pečovat o zubní protézu | rady
Jak pečovat o zubní protézu | rady. Zubní protézu bude pravděpodobně dříve, či později potřebovat každý. Pokud chcete, aby za něco stála, nejspíš do n…