Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si zažádat o studentskou ISIC kartu | návod k vyřízení mezinárodního průkazu studenta

Jak si zažádat o studentskou ISIC kartu | návod k  vyřízení mezinárodního  průkazu studenta. Karta ISIC (International Student Identity Card) je mezinárodní průkaz studenta uznávaný ve 127 zemích světa. Pod záštitou UNESCO ji více než 65 let vydává organizace ISIC Association. Studenty denního studia středních, vyšších odborných a vysokých škol do dosažení 26 let věku opravňuje k množství různých slev. Levněji pak lze nakupovat jízdenky na veřejnou dopravu, vstupenky na nejrůznější kulturní a sportovní akce. Zajímavé slevy naleznete i v obchodech s elektronikou, oděvy, v knihkupectvích nebo v řetězcích rychlého občerstvení. Jen v České republice uplatníte svoji ISIC kartu na více jak 2200 místech. Obdobou ISIC karty pro pedagogické pracovníky všech typů škol v ČR je ITIC karta. Žákům základních škol je vydávána karta ISIC SCHOLAR.

Co je potřeba

viz jednotlivé body

1

 ISIC kartu a její varianty zřídíte velmi jednoduše online na adrese isic.cz. Zde si stáhnete Žádost o vystavení průkazu ISIC pro objednání on-line, kterou si necháte potvrdit svým studijním oddělením. Potvrzení, které nesmí být starší než dva měsíce), poté nahrajete společně s barevnou portrétovou fotografií průkazového formátu a skenem nebo fotografií dokladu totožnosti (občanský průkaz, pas) do objednávkového formuláře a zaplatíte. Takto pořízený průkaz stojí 350 Kč s platností na jeden školní rok. Zpracování je velmi rychlé a zpravidla do tří dnů budete mít svoji kartu u sebe.

2

Druhou možností je zřídit si ISIC kartu rovnou na některém z partnerských výdejních míst. Její velkou výhodou je, že kartu vám zde zpracují na počkání. Partnerská síť je poměrně široká –zahrnuje ČD centra, nejrůznější cestovní agentury nebo městské dopravní podniky. Také zde budete k jejímu pořízení potřebovat originál školou potvrzené Žádosti o vystavení průkazu ISIC, průkazovou forografii a doklad totožnosti.

3

Třetím způsobem jak zřídít ISIC kartu je přímo přes školu. Jde bezesporu o nejjednodušší a nejvýhodnější variantu. V tomto případě o kartu žádá přímo škola, takže jediná administrativa s tím spojená se týká vyplnění formuláře (za předpokladu, že škola pořizuje pro svůj školní systém fotografie studentů). Tato varianta je také levnější. Pořízení průkazu stojí 250 Kč a jeho platnost může být až pět let. Významným přínosem oproti výše zmíněným způsobům (zvláště u mladších žáků) je i možnost zakoupení duplikátu karty, pokud je originál ztracen. Za duplikát zaplatíte pouhých 110 Kč. V současnosti mnohé školy využívají školní ISIC karty pro přístup do školy nebo odborných učeben, kartičku na oběd nebo k zapisování docházky v třídní knize systému Bakaláři a Škola OnLine.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně uskladnit jablka | rady
Jak správně uskladnit jablka | rady. Naši předkové si dokázali velmi vážit úrody, kterou sklidili, a tak se také dokázali dobře postarat o její kvalit…
Jak upéct švestkovou buchtu | recept
Jak upéct švestkovou buchtu | recept.  Podle informací, které nám předávají pohádky, museli čeští Honzové odcházet do světa v jinou dobu než na p…