Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si zpříjemnit dlouhou cestu

29. Červenec 2019

Jak si zpříjemnit dlouhou cestu | rady a tipy. Dlouhé cesty, zejména v letních měsících, kdy míříme na dovolenou, bývají úmorné. Zejména když cestujeme s dětmi. Ne vždy se můžeme do cílové destinace přepravit letecky, abychom zkrátili dobu strávenou v dopravním prostředku. Na druhou stranu je ale v našich silách si cestu autem co nejvíce zpříjemnit. Jak na to?

1

Pokud jedete autem a čeká vás cesta dlouhá 10 a více hodin, je dobré pečlivě naplánovat, kdy vyrazíte. Řada řidičů tvrdí, že noční jízda je pohodlnější. Děti obvykle v autě spí a provoz bývá nižší. Není to ale řešení pro každého. Někteří motoristé mají problémy překonat ospalost, a to i když si před cestou pořádně odpočinuli.

2

Zavazadla v autě uložte tak, abyste k věcem, které budete eventuálně během cesty potřebovat, měli snadný přístup. Jídlo, pití, lehkou deku, baterku a teplé ponožky je dobré mít po ruce. Nespoléhejte jen na navigaci. Pokud to jde, vezměte si s sebou i autoatlas nebo podrobnější mapu.

3

Dělejte pravidelné zastávky. Naplánujte je už doma, abyste nemuseli improvizovat, a věděli, kde po cestě budete míjet benzinové pumpy, toalety nebo občerstvení.

4

Dětem vezměte nějaké hračky, knihu nebo něco, čím se během dlouhé cesty zabaví. Cestujete-li s malými ratolestmi, myslete i na vlhčené hygienické ubrousky, pleny a oblečení, do kterého je můžete v případě potřeby převléci.

5

Jízdu autem si zpříjemněte oblíbenou hudbou nebo sáhněte po audioknize. Ale vybírejte tak, aby vás muzika nebo mluvené slovo neukolébávalo ke spánku.

6

V zavazadlovém prostoru mějte kanystr s čistou vodou, může se hodit, když se budete chtít opláchnout nebo osvěžit.

  • Dělejte pravidelné přestávky, vystupte z auta, protáhněte se, rozhýbejte krevní oběh.
  • Nezapomeňte doma sluneční ani dioptrické brýle.
  • Po ruce byste měli mít i některé léky, například proti průjmu.

Jakmile cítíte, že na vás jde únava, nepřemáhejte ji a na nejbližším vhodném a bezpečném místě zastavte.

Pavel Ztracený (neověřeno) | St, 08/21/2019 - 05:28

Tak takové rady jistě příjdou vhod, protože právě jedna taková dlouhá cesta mě velmi brzy čeká. Konkrétně se na konci Srpna chystáme s rodinou vyrazit do Chorvatska. Už se tam všichni neskutečně těšíme, protože v Chorvatsku už jsme nebyli pěkných pár let. Když jsme tam byli naposledy, tak se nám tam neskutečně líbilo, tak snad to tento rok bude stejné. :-)

Další zajímavé články

Jak překonat strach z létání | rady a tipy. Ačkoliv je létání vůbec nejbezpečnější typ dopravy, mnoha lidem už jen představa letadla způsobuje stres.…
Jak urychlit léčbu modřin | rady a tipy. Modřina je nevzhledná, nechtěná ozdoba, které se chceme co nejdříve zbavit. To platí zejména tehdy, pokud je…
Jak uchovávat kvásek | rady a tipy. Řada z nás si pochutnává na domácím chlebu, který si dopřává díky kvalitnímu kvásku. Nezapomínejme na to, že kváse…