Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně pečovat o koženou sedačku | tipy

Jak správně pečovat o koženou sedačku | tipy. Také kůže na kožené sedačce vyžaduje určitou péči. V případě, že se kožená sedačka nachází v dobrých podmínkách, tak dokáže vydržet desítky let bez poškození. Pokud o ní ovšem správně nepečujeme, tak se její životnost velmi snižuje. Přečtěte si pár základních rad pro péči o koženou sedačku, které pomohou živostnost vaší sedačky prodloužit.

1

Každá kůže se snadno poškodí používáním a vlivem vody. Po kontaktu s vodou vždy dochází ke ztvrdnutí kůže, které sedačku trvale zdeformuje. Abychom se vyvarovali poškozením z důvodu vlivu vody a vlhkosti, je třeba sedačku namastit. K namaštění sedačky použijeme tekutý tuk. Zvolíme buď rostlinný olej nebo speciálně určený sprej. Nepoužíváme sádlo, olej použijeme proto, aby se snadno vsákl do všech pórů kůže. Olej po aplikaci na sedačku rozetřeme hadříkem. Ošetření kůže na sedací soupravě provádějte každý měsíc. Vhodné přípravky zakoupíte v galanterii nebo obchodu s nábytkem.

2

Pokud se nám kožená sedačka umaže, nikdy nepoužíváme vodu, ale sprej pro čištění kůže. Hadříkem se vždy znečištěné místo vyčistí a následně je třeba ho opět ošetřit olejem.

3

Na kožené sedačky může mít vliv i UV záření, pokud je sedačka pravidelně na slunci, tak se na ni často aplikují UV spreje, které ji lépe chrání před změnou barvy a vytvořením prasklin.

Díky oleji se vytěsní jakákoliv voda, protože jelikož budou póry zaplněné olejem, tak se žádná voda do kůže nemůže vsáknout. Po olejovém ošetření je kůže mnohem pružnější a pevnější. Rostlinný olej v kůži nežlukne, jeho vstřebání je velmi kvalitní a nemusíme se bát zápachu. Nemusíme se obávat ani mastnoty, veškerá se vstřebá. Je třeba ovšem neaplikovat oleje příliš mnoho, pouze množství, které kůže pohltí.

Vždy když se rozhodneme kožené sedačky barvit, tak jedině prostřednictvím moření, kdy se celá plocha kůže namočí do mořidla, aby se obarvila.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak opravit okenní tabule | rady
Jak zabezpečit rodinný dům | rady
Jak se zbavit tvrdé vody | rady