1

klimatické podmínky
Mrkev je chladnomilná rostlina, nejlépe se jí daří při teplotách kolem 16 °C.

2

požadavky na půdu
Pěstujte ji na otevřené ploše v lehké a úrodné půdě. Některé odrůdy mrkve budou mít kořeny velmi hluboko, a tak je důležité odstranit ze záhonů nejdříve kameny a důkladně ji prohnojit. Mrkev vyžaduje osevní postup, tedy obměnu plochy jednou za tři roky.

3

výsadba a odrůdy
Existují zhruba dva druhy: rané a pozdní. Rané karotky sejte na jaře přímo na místo, kde chcete, aby rostly. Sejte, až když se teplota půdy pohybuje od 7 °C výše. Pokud chcete ranou mrkev vysadit ještě dříve, je třeba použít poklop nebo jiné krytí, které po několika týdnech musíte zase sundat. Pozdní mrkev sejte od konce jara do začátku léta.

4

způsob výsadby
Semeno mrkve zasejte zhruba 1 – 2 cm do hloubky do řádků, které jsou asi 15 cm vzdálené. Mrkev nepřesazujte. Pokud je zasejete hustě vedle sebe, je nutné mrkev později protrhat, aby vyrostla větší a kvalitnější. Pokud ji neprotrháte, mrkev nebude mít na růst prostor ani dostatek živin a zůstane velmi malá. To platí zejména pro pozdní mrkev.

5

péče
Záhony s mrkví je důležité pravidelně zbavovat plevelu a zalévat.

6

škůdci
Pochmurnatka mrkvová je asi největším nepřítelem mrkví. Dospělé pochmurnatky mají rády vůni mrkvových listů a kladou na ně vajíčka.

7

sklizeň
Rané typy můžete sklízet už od 8. týdne po vysazení, zatímco pozdní typy potřebují někdy až 11 týdnů. Vytrhávejte je ručně nebo si pomožte vidlemi. Nejpozději mrkev sklízejte s příchodem prvních mrazů.

8

skladování
Z vytrhaných mrkví odkroutíme listy. Kořeny pokládáme do bedničky s pískem. Pod mrkvemi i nad nimi musí být dostatečná vrstva písku, i když samozřejmě můžete klást několik pater. Takto ji můžete skladovat až 6 měsíců.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.21739
Average: 3.2 (23 votes)