Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně vybrat napínací potah na křeslo, sedačku nebo židli

Pokud přemýšlíte nad tím, jak sedačku, křesla či jídelní židle ochránit či okoukaný nábytek obměnit, neváhejte uvažovat o pořízení napínacího potahu. Za pár korun si dopřejete příjemnou změnu interiéru a ochranu nábytku před běžným opotřebením. Je z čeho vybírat. Napínací potahy v různých barevných provedeních i odolných materiálech jsou praktickým i estetickým příspěvkem do domácnosti. Vzhled sedací soupravy či jídelních židlí přizpůsobíte třeba své náladě a současnému stylu. Při výběru napínacích potahů přijde vhod pár základních rad.

1

Monoelastické potahy Jak už označení tohoto typu potahů napovídá, monoelastické potahy jsou vyrobeny z vysoce kvalitního elastického materiálu. Jsou ale roztažitelné pouze jedním směrem – do šířky. V překladu to znamená, že se potah sice přizpůsobí šířce sedačky či křesla, ale už ne jejich délce. Délka je u tohoto potahu fixně dána. Z tohoto důvodu doporučuji použít tento typ potahu na sedačku, která má odjímatelné sedáky – polštáře. Pokud bude potah delší, můžete přebývající látku zasunout po sedák. Monoelastické potahy jsou cenově levnější. Ale i za pár korun splní svůj účel.

2

Bielastické potahy Bielastické potahy jsou rovněž vyrobeny z vysoce kvalitního elastického materiálu. Potahy jsou roztažitelné do šířky i do výšky. Absolutně se přizpůsobí tvaru sedačky či křesla. Pro představu, jak bielastické potahy fungují, zhlédněte video, ve kterém je tento typ napínacího potahu představen: Představení bielastických potahů

3

Potahy na židle Elastické potahy na židle pořídíte u osvědčeného prodejce jak v monoelastickém provedení – konkrétní rozměr na konkrétní typ židle, tak v bielastickém provedení – potah se přizpůsobí tvaru a rozměrům židle. Informujte se u něj i na elastický potah určený pouze na podsedák nebo na velký potah vcelku jak na podsedák, tak i opěradlo židle.

4

Materiál Typ elastického potahu jste si už vybrali. Aby potah splnil svůj účel, už při jeho výběru hleďte na užitý materiál. Elastický potah musí být vyroben z kvalitního a odolného materiálu. Dostatečná elasticita a pevnost materiálu přispějí k zachování tvaru potahu. Prostě aby se potah nevytahoval. Proto výrobci kvalitních potahů používají směs bavlny, polyesteru a v některých případech i elastanu. Bavlna je ve směsi zastoupena alespoň z 50 %. Na nejkvalitnější elastické potahy se používá luxusní žakárový elastický úplet. Tento materiál je tvořen z 80 % bavlny, 10 % polyesteru a 5 % elastanu. Předností je především jeho odolnost.

5

Barva Pokud sedací souprava svou barvou nezapadá do interiéru domácnosti, elastickým potahem to můžete hravě změnit. Nemáte-li smysl pro barvu, při výběru barevného provedení potahu zapojte členy domácnosti. Poraďte se s prodejcem. Vysoce kvalitní bielastické přehozy jsou vyrobeny ze žakárového úpletu s plastickým reliéfem. Pod tímto složitým pojmem si představte vzory potahů s 3D efektem. Napínací potahy mají výraznou strukturu, která na první pohled vypadá luxusně. Předností žakárového úpletu je už jednou zmíněná vysoká odolnost materiálu.

6

Velikost "Dvakrát měř, jednou řež." Před zakoupením napínacího potahu nezapomeňte nábytek pečlivě změřit a údaje si čitelně zapsat na papír. Chystáte-li se pořídit napínací potah na rozměrově atypický nábytek, sáhněte po bielastickém potahu. Osvědčí se i na rohové sedací soupravy.

7

Údržba Údržba napínacích potahů není obtížná. Většinu napínacích potahů můžete prát klasicky v pračce na 40 °C

8

Cena Cena napínacích potahů se liší od jejich provedení. Monoelastické napínací potahy jsou cenově levnější a tím i dostupnější pro ty, kteří mají hluboko do kapsy. Cena potahů se pohybuje v řádech stokorun a začíná na pětistovce. Bielastické napínací potahy jsou dražší, vyšší cenu ale vykompenzuje jejich kvalita. Cena bielastických napínacích potahů začíná na 1 000 Kč, nejdražší bielastické potahy ze žakárového úpletu s 3D efektem můžete zakoupit za necelé 4 000 Kč.

9

Inspiraci naleznete i na stránce decoDoma zde: napínací potahy

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat tlakový hrnec
Jak vybrat odšťavňovač
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat remosku
Jak oživit kožený nábytek | rady
Jak vyleštit hliník