Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně vybrat trampolínu

Trendem dnešní doby začíná být trampolína. Povinnou součástí zahradní výbavy rodinného domu se stává tzv. trampoška. Děti i dospělí si z tohoto cvičebního nástroje vytvořili zdroj zábavy a radovánek.

1

Velikost

Při výběru trampolíny pamatujte na výběr správné velikosti trampolíny. Její velikost přizpůsobte kapacitním možnostem své zahrady. Čím větší trampolína, tím lépe. Na velké trampolíně se dají dělat různé akrobatické kousky. Do značné míry platí pravidlo, že větší poloměr trampolíny umožňuje větší odpružení skákací plochy. Malá trampolína pruží méně, což způsobuje menší odrazovou sílu. Pro větší zábavu si pořiďte větší trampolínu. Ideální rozměr je 426 cm (průměr). Při výběru si dávejte pozor na správné označení rozměrů trampolíny. Rozměry udávané mnohými výrobci a distributory trampolín, nejsou rozměry skákacích ploch. Pamatujte, že značnou část, v průměru tak 30 cm, musíte odečíst. Tuto plochu vám zaberou pružiny a jejich krycí část, případně také ochranná síť. Vždy od celkového rozměru 25 - 30 cm odečtěte, abyste věděli, kolik vám zůstane pro samotné skákání.

2

Základní výbava

V základní výbavě trampolíny by měly být všechny montážní prvky potřebné pro její sestrojení a také krycí část pružin. Pokud nemáte pružiny zakryté, je to velmi nebezpečné a hrozí zvýšené riziko úrazu.

3

Doplňková výbava

Pokud si zakoupíte trampolínu, počítejte s rozsáhlou investicí do doplňkových komponentů, které zvyšují bezpečnost při používání trampolíny. Jedná se především o ochrannou síť, která je nezbytná pro zajištění bezpečnosti při skákání. Bez ochranné sítě může dojít k velmi nebezpečným úrazům, ke kterým dochází při pádech z trampolíny. Pamatujte, že trampolína může být vysoká až 150 cm nad zemí a skákat na ní můžete až do výšky přesahující 3 metry. Ochranná síť by měla při zmíněném rozměru 426 cm dosahovat výšky alespoň 3 metrů. Kotvící šrouby jsou také vhodným doplňkem. Při silnější větru vám může trampolína uletět. Není to nemožné, ba naopak. Pokud nemáte trampolínu zachycenou nebo zakotvenou do země, počítejte s tím, že ji v lepším případě naleznete u sousedů na zahradě. Kotvící šrouby by měly být cca 40 cm dlouhé. Krycí plachta je vhodná, pokud nebudete trampolínu na zimu schovávat. Pružiny, nosná konstrukce a pilíře ochranné sítě jsou z galvanizovaných ocelových trubek, které jsou sice velmi odolné, ale vyplatí se je chránit před extrémními výkyvy počasí. Veškeré doplňující komponenty nakupujte u jednoho výrobce. Předejdete tak případným komplikacím při jejich montáži.

4

Materiál

Při výběru trampolíny pečlivě dbejte na materiály, ze kterých je vyrobena. Nosné prvky by měly být z vysoce odolné galvanizované oceli (zejména kvůli korozi), skákací plocha by měla být vyrobena z odolného a pružného materiálu, který vydrží venkovní podmínky, ochranná síť by měla být vyrobena z odolného a pevného materiálu. Všechny tyto faktory ovlivňují následný efekt při užívání trampolíny.

5

Cena

Cena se příliš neliší. Výrobci se pohybují vesměs ve stejném cenovém rozmezí. Nejčastějším distributorem trampolín je německá firma Spartan. Malou trampolínu seženete již od dvou tisíc korun (bez doplňků), velkou trampolínu o rozměrech cca 400 cm seženete již od 7 000 Kč (rovněž bez doplňků). Budete-li pečlivě hledat, tak velkou trampolínu včetně všech doplňků i platby za dovoz zboží seženete již do 10 000 Kč. Navíc budete mít jistotu, že všechny doplňky budou pro vybraný typ trampolíny ty pravé.

KamSsa1 . (neověřeno) | Čt, 08/22/2019 - 23:10

Díky za super článek, zrovna vybírám dceři na zahradu novou trampolínu, takže mi to opravdu pomohlo. Nakonec asi sáhnu po trampolíně s průměrem 180 centimetrů, která by na takové hopsání mé dcerky mělo bohatě stačit.

Petr (neověřeno) | St, 05/14/2014 - 13:57

Článek je dobrý, i když již trochu zastaralý. Výběr trampolíny není úplně nejlehčí, protože prodejci se snaží vítězit cenou a občas na úkor kvality. Osobně máme značkovou trampolínu 4m za cca 5 000 z http://www.eoshop.cz/trampoliny.htm a jsme maximálně spokojeni. Je dobré dbát na ověřenou kvalitu a nepouštět se do pokusů.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici