Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat kedlubnovou čalamádu ke grilovanému masu | recept

Kedlubnová čalamáda | recept. Tento recept využijete tehdy, až budete přejedeni kedlubnami za syrova, popřípadě různými pokrmy typu kedluben a la … Vyzkoušejte kedlubnový salát. Salát se konzervuje, takže vydrží ve spíži i rok. Hodí se k pečeným nebo grilovaným masům. Je nenáročný na suroviny a přípravu a troufám si tvrdit, že i levný. Stačí si pohlídat zeleninu v akci.

Co je potřeba

  • 1 kg kedlubnů
  • 3 šalotky nebo jarní cibulky i s natí
  • 1 žlutá paprika
  • 1 červená paprika

Nálev:

  • 1 l vody
  • 3 dl 8% octa
  • 100 g cukru
  • 1 polévková lžíce soli
  • 8 kuliček pepře
  • 8 kuliček nového koření
  • 4 bobkové listy
  • 1,5 lžičky hořčičných semínek
1

Nejprve si připravíme zeleninu. Papriky očistíme od semen, vyřízneme vnitřní žebra a nakrájíme na proužky. Kedlubny oloupeme a pokrájíme na plátky nebo hranolky. Nezáleží ma tom, jakou bude mít kedluben barvu, ale nesmí být dřevnatý. Vlákna v takovém kedlubnu zůstanou tvrdá a v pokrmu jsou nepříjemná.

2

Rozkrájený kedluben uvaříme v osolené vodě do poloměkka. Vodu dostatečně osolíme, aby byla zelenina lehce slaná. Poloměkký kedluben slijeme a zchladíme studenou vodou. Proužky paprik vhodíme na minutu do vody, ve které se vařily kedlubny. Po minutě je také zchladíme.

3

Cibuli pokrájíme i s natí. Vychladlé pariky a kedluben spolu s cibulkou promícháme v misce. Zeleninu naplníme do sklenic a zalijeme vychladlým octovým nálevem. Nálev uvaříme z vody, octa a koření. Všechny suroviny dáme do vhodné nádoby a necháme 5 minut povařit. Hrnec musí být zakrytý poklicí.

4

Hotový kedlubnový salát sterilujeme při teplotě 90 °C po dobu 25 minut. Po týdnu jej můžeme ochutnat. Je dobrou přílohou ke grilovaným či pečeným masům. Přeji dobré chutnání!

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články