Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat paprikovou pomazánku | recept

18. Leden 2014

Recept na paprikovou pomazánku. Zejména v letních měsících, kdy je teplo a nechce se nám příliš vyvařovat, je mnoho možností, jak připravit rychlou a chutnou večeři. Jednou z nich je pikantní papriková pomazánka, která je na přípravu velice jednoduchá a rychlá. Každý má svůj zažitý postup přípravy paprikové pomazánky a oblíbené přísady.

1
Nejobvyklejší zhotovení paprikové pomazánky spočívá v rozšlehání tvarohu s pomazánkovým máslem až do pěny. Do této hmoty se vmíchají na malé kostičky nakrájené papriky. Podle chuti se pomazánka může osolit a přidat třeba pažitka.
2
Po vychlazení se takováto papriková pomazánka může namazat na chléb či jiné pečivo.
3
Jsou i další varianty přípravy paprikové pomazánky. Záleží na fantazii a chuti. Například je papriková pomazánka velice pikantní, pokud do ní přimícháte čerstvě nastrouhaný křen.
4
Papriková pomazánka se dá koupit v obchodech, nejznámější je zřejmě budapešťská pomazánka. Ovšem i doma si můžete rychle a snadno připravit výbornou paprikovou pomazánku z červené papriky a tvarohu.
5
Komu nevadí tučnost pomazánky, může ji posílit přimícháním rozměklého kvalitního másla. Pro dodání rostlinných tuků je dobré přidat panenský slunečnicový olej.
6
Všechny ingredience se spolu promíchají a našlehají třeba ponorným šlehačem. Do vzniklého krému se přidá jemně nakrájená červená paprika, cibulka a pórek. Nakonec se pomazánka podle chuti osolí (pokud máte k dispozici kvalitní mořskou sůl, výsledek bude ještě lepší) a může se rovněž přidat tekuté polévkové koření, či sušené bylinky a sladká nebo pálivá červená paprika.
7
Všechno dohromady se řádně promíchá a nechá vychladit v lednici do ztuhnutí do požadované konzistence. Kdo má rád hodně tuhou pomazánku, může ji ještě zahustit instantní kukuřičnou nebo rýžovou kaší.
8
Papriková pomazánka nejlépe chutná namazaná na pečivu a k tomu může podávat čerstvou zeleninu.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici