Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat selskou omeletu | recept

Selská omeleta | recept. Selská omeleta je rychlé jídlo, které nasytí na dlouhou dobu. Dělá se u nás většinou o víkendu, kdy se dlouho vstává a je pozdě na snídani a brzy na oběd. Omeleta nahradí obě jídla. Je snadná na přípravu, lehce to zvládne i naprostý kuchařský začátečník. Nemáte-li příliš času na vaření, selská omeleta je skvělým a chutným řešením.

Co je potřeba

Rozpis pro 2 osoby:

  • 3 celá vejce
  • 2 velké vařené brambory
  • 100 g anglické slaniny
  • 2 jarní cibulky
  • červená nebo žlutá paprika
  • pepř
  • sůl
  • pálivá paprika
  • sýr na posypání
  • malé množství sádla na pánev
1

Nejprve si připravíme suroviny. Vařené brambory pokrájíme na plátky. Anglickou slaninu nebo jinou uzeninu rozkrájíme na drobné kostičky, stejně tak bílou část jarní cibulky nebo póru.

2

Na pánvi necháme rozehřát tuk, do horkého položíme plátky brambor a necháme je dozlatova opéct. Brambory pomocí vidličky otočíme, aby se opekly i z druhé strany. Přidáme k nim nakrájenou slaninu a cibulku nebo pór. Okořeníme chilli, pepřem a osolíme.

3

Když anglická slanina začne pouštět tuk a vonět, obsah pánve zalijeme rozšlehanými vejci. Necháme asi minutu odkryté, pak pánev přikryjeme poklicí a necháme vejce pod poklicí ztuhnout. Majitelé elektrického sporáku mohou plotýnku vypnout. Vejce dojdou zbytkovým teplem – mnohokrát vyzkoušeno.

4

Hotovou omeletu přendáme opatrně na talíř – ráda se trhá, nejprve ji uvolněte pomocí obracečky. Ozdobíme strouhaným sýrem a pokrájenou zeleninou, některým může chutnat lehce potřená hořčicí.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Vaječná omeleta s houbami | recept. Když je dostatek času a nikam nespěcháte, zkuste si připravit k snídani vaječnou omeletu s houbami. Je to vydatné…
Zapečený květák s uzeninou | recept. Květák je na trhu po celý rok, ale podzimní květák, vypěstovaný na poli nebo zahrádce, má mnohem lepší chuť. S ry…