Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat slaný závin z listového těsta a kuřecího masa | recept

Recept na slaný závin z listového těsta a kuřecího masa – Kuřecí řízky lze snadno připravit i jinak než jen v trojobalu anebo v přírodní variantě. Vynikající jsou i v listovém těstě. Kuřecí závin čerstvě upečený je voňavý, křupavý i jemný a hlavně chutný. Připravte si doma podle tohoto receptu skvělý slaný závin z listového těsta plněný kuřecím masem, vajíčkem, sýrem, mandlemi a bazalkou. Nedá moc práce a váš oběd, svačina nebo večeře budou brzy na stole.

Co je potřeba

  • 1 balení listového těsta
  • 4 ks kuřecích prsou
  • rajský protlak nebo kečup
  • lupínky mandlí
  • 2 vejce
  • 1 vejce na potření závinu
  • 150 g plátkový nebo balkánský sýr
  • sůl, pepř, vegetu
1

Kuřecí prsa omyjeme, naklepeme ze strany, kde není blána, osolíme a případně opepříme. Můžeme je na másle na pánvičce z obou stran osmahnout. Pokud nemáme příliš času, vůbec nevadí, když je poklademe na těsto syrové.

2

Listové těsto rozválíme na plát, potřeme rajským protlakem nebo kečupem. Slabounce rozklepané kuřecí řízky poklademe na střed těsta a trochu maso osolíme nebo můžeme ochutit vegetou. Přidáme na plátky pokrájené vařené vejce. Na to dáme plátky sýru nebo zasypeme balkánským sýrem. Dobrá je také nastrouhaná Niva, ale záleží na vaší volbě, jaký sýr použijete. Vše zasypeme strouhanými mandlemi a bazalkou.

3

Z jednoho balení listového těsta uděláme dva slané záviny. Každý hotový závin opatrně zabalíme, to znamená, že z obou stran závinu těsto přehodíme a okraje zamáčkneme, aby náplň během pečení nevytékala.

4

Závin z listového těsta a s kuřecím masem přeneseme na plech, buď vyložený pečicím papírem, anebo na vymaštěný plech. Oba záviny potřeme vejcem a upečeme ve vyhřáté troubě dozlatova a ještě vlažné podáváme. Další varianta je, že jednotlivými kousky závinu doplníme obloženou mísu.

Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na slaný závin z listového těsta a kuřecího masa: autorské, Jiřina Nováková

Hodnocení

Dobrý den,
pokud máte dobře předehřátou troubu (nejméně 10 min., dejte na teplotu asi 200 st., pak po vložení plechu se závinem teplotu ztáhněte na nižší), doba pečení je asi 20 min. vzhledem k tomu, že jsou tam kuřecí plátky. Když budete péct závin s jablky, doba pečení je kratší (asi 15 min). Ale to si musí vyzkoušet každý sám podle toho, jakou vlastní troubu. Ale tento uvedený čas je tak optimální. Děkuji za dotaz.

Majda (neověřeno) | So, 11/29/2014 - 10:10

A můžu se zeptat jak dlouho to má být v té troubě ?? :)

Další zajímavé články