Co je potřeba

- 10 rohlíků
- 4–5 vařených vajec
- 500 g hlívy
- 500 g drůbežích jater
- 150 g šunkového salámu
- 4 syrová vejce
- 150 g nepříliš tučné anglické slaniny
- 1 hlavička česneku
- sůl
- pepř
- majoránka
- polévková lžíce sádla

1

Nejprve si připravíme suroviny. Rohlíky nakrájíme na širší plátky a vložíme do větší, hluboké mísy. Do mísy k rohlíkům postupně přidáváme všechny další potřebné ingredience. Hlívu očistíme a nakrájíme na širší proužky. Anglickou slaninu pokrájíme na kostičky, salám na proužky. Vařená vejce oloupeme, opláchneme, abychom odstranili i malé zbytky skořápek a nakrájíme na dílky. Celou hlavičku česneku prolisujeme do misky k ostatním ingrediencím.

2

Nakonec nakrájíme drůbeží játra (předem odstraníme všechny blanky) na větší kousky, směs osolíme, opepříme a přidáme majoránku. Koření můžeme přidat podle chuti, někomu chutná zázvor, paprika... Do směsi rozklepneme 4 syrová vejce a přidáme lžíci sádla.

3

A nyní přijde nejméně příjemná fáze přípravy. Rukama všechny ingredience dohromady promísíme. Vejce a játra vše spojí ve hmotu trochu hustější než je velikonoční nádivka.
.

4

Touto hmotou naplníme sáčky na tlačenku, dobře upěchujeme a konce zavážeme. Vložíme do studené vody a přivedeme k varu. Pak zmírníme výkon sporáku a mírným varem vaříme 40 minut. Poté tlačenku vyjmeme, necháme vychladnout a teprve pak krájíme. Podáváme se sterilovanou okurkou nebo paprikou a chlebem. Dobrou chuť!

5
6
7
8
Varování

Tlačenku krájejte opravdu studenou a ostrým nožem. Jinak se Vám rozpadne jako mně na úvodním fotu :)

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno