Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct bramborový koláč s čedarem | recept

18. Listopad 2019

Slané koláče jsou velmi oblíbené, neboť se dají naplnit mnoha různými ingrediencemi a jejich příprava je velmi jednoduchá. Následující řádky Vám přináší recept na bramborový koláč s čedarem, který je chutný, vláčný a také opravdu sytý. Pokud Vám kousek zbude do druhého dne, věřte, že jeho chuť bude ještě delikátnější než ihned po upečení.

Co je potřeba

Co je potřeba na těsto:

  • 1 vejce
  • 2–3 lžíce mléka
  • 200 g hladké špaldové mouky
  • 100 ml rostlinného oleje nebo změklého másla
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • asi 1/2 lžičky soli

Pro přípravu náplně budeme potřebovat:

  • 500 g brambor předem uvařených ve slupce
  • 2 vejce
  • 200 g zakysané smetany
  • 100 g čedaru
  • 1 cibuli
  • 2 stroužky česneku
  • sůl, pepř, mletý muškátový oříšek, čerstvé bylinky (např. petrželka, pažitka, rozmarýn či bazalka)
1

Nejprve připravíme následujícím způsobem těsto: Vejce ušleháme s mlékem a rostlinným olejem nebo změklým máslem. Poté přisypeme špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva a sůl.

2

Vypracujeme hladké těsto, které vmačkáme do koláčové formy a vytvoříme vyšší okraj.

3

Uvařené brambory oloupeme a najemno nastrouháme. Přidáme k nim vejce, zakysanou smetanu a strouhaný čedar, najemno nakrájenou cibuli a prolisovaný česnek. Vše ochutíme solí, pepřem, mletým muškátovým oříškem a nasekanými čerstvými bylinkami a směs důkladně promícháme.

4

Náplň nalijeme na těsto a rovnoměrně ji rozetřeme. Povrch můžeme posypat ještě trochou sýra.

Koláč vložíme do trouby vyhřáté na 170 °C a pečeme jej asi 45–55 minut.

5

Bramborový koláč s čedarem skvěle chutná teplý i studený. Podávat jej můžeme s čerstvou zeleninou či zeleninovým salátem.

Do náplně je možné přidat jarní cibulku či pórek, listový špenát, cherry rajčata nebo třeba černé olivy.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct slaný koláč se zeleninou
Následující recept by se také mohl jmenovat „Slaná bublanina“. Na doporučení jsem vyzkoušela rychlé, slané jogurtové těsto. Pro jistotu jsem ho obloži…